Snack & Uppdateringstråden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

*KL*

Nästa år eller året efter kanske en av mina drömmar slår in! En resa till Island:love:

Vi ska såklart rida och bada i blå lagunen! Längtar redan och vi har bara kollat lite vad det kan kosta så vi vet vad vi har och vänta oss :)

Kolla hyrbilpriserna + bensinförbrukning, det brukar vara den enskilt största kostnaden vid besök på Island!

Tack för tipset!

Vi hitta en paketresa där hyrbil med bränsle och allt ingick. Men vi har bara kollat runt lite än och pratat på vad vi vill göra och så :)

Ja! Jag blev positivt överraskad!

Ska bli såå roligt att få rida islandshäst på Island och ha med mig min älskade sambo :)

kl

Alltså det är helt otroligt vilken skillnad det har blivit efter sitslektionen :D Allt går så mycket bättre och hela ridningen känns bara så mycket mer harmonisk och kontrollerad. Mina muskler är dock helt döda nu ;)

Helt ljuvligt att det går att få så snabbt så stor skillnad :)

Han är så himla fin den där rackarns hästen... Och väldigt trevlig :) Synd att man inte har ett sto ;)

*kl*
Idag gick flytten för oss till Snäcksjön. Det var nog bland det tråkigaste ihopsläppet vi varit med om. Kanske skrittade några steg, pep och skrek på varandra. Stod och studsade på plats. Och ja, lite småsår men inga större saker. Valackarna gör nog upp snart. Det känns så bra och himla kul att vara tillbaka. Motivationen kommer nog att komma snart med allt vad hästar har att göra.

KL

Nu står fina hästapållan nere på klinik över natten, kändes först jätteskönt att få komma in med henne och veta att hon är under uppsikt, men nu efter att ha lämnat henne känns det inte alls bra. För första gången så fick jag en riktigt dålig magkänsla hos veterinären. Jag brukar normalt vara lugn med att de vet vad de håller på med och jag litar på att de gör vad som är rätt. Men idag så tvivlade jag starkt på att deras kompetens. De ställde så konstiga frågor och deras bemötande gentemot hästen var så fruktansvärt oproffsigt att jag nästan ångrar att jag åkte dit med henne. Inte alls förtroendeingivande. Kan bara hoppas att nattpersonalen är mer vaksam så att de ser i tid om det börjar gå snett. Svårt med hästar som inte visar så tydligt vad som är fel, men idag var det verkligen ingen tvekan om att hon mådde dåligt.

Förhoppningsvis får hon komma hem imorgon, men jag kommer vakta henne noga när hon väl är hemma för att se hur hon beter sig.

Plötsligt förstår jag varför min förra stallkompis åkte hela vägen till Helsingborg med sin kolikhäst. :(

kl

Alltså det är helt otroligt vilken skillnad det har blivit efter sitslektionen :D Allt går så mycket bättre och hela ridningen känns bara så mycket mer harmonisk och kontrollerad. Mina muskler är dock helt döda nu ;)

Helt ljuvligt att det går att få så snabbt så stor skillnad :)

Sitsräning är fantastiskt effektivt för att komma till bättre ridning :)

Nu har jag missat vad som inte verkar bra med din häst? Eller du kanske inte har skrivit om det?

Men vad hemskt både med hästen din men även med känslan du fick av kliniken. Får man lov o fråga vilken klinik det var? Du får gärna skicka det i ett pm annars:)

Nu har jag missat vad som inte verkar bra med din häst? Eller du kanske inte har skrivit om det?

Hon fick en spruta finadyn förra onsdagen när vi var inne på hältutredning hos en superduktig veterinär. Efter det fick hon diarré i ett par dagar, hon har ju superkänslig mage så som tur var så avvaktade jag med att ge metacam hemma. Samtidigt fick hon ju då boxvila, fick röra sig väldigt lite (korta skrittpromenader), fick äta halm och sen komma ut i en hage med mer gräs än vad hon är van vid eftersom det var den enda platta och torra hagen (hon går lindad pga inflammationer i benen).
Så i lördags kväll fick hon kolik, pga förstoppning. Distriktsvet. var ute och sondade vatten och paraffinolja. Hon blev lite piggare, men drack väldigt dåligt så nu har hon bara fått i sig totalt ca 20-30 liter sen i lördags. Hon var väldigt hängig idag, ville inte gå och ville inte dricka. Åt ganska bra men har bajsat ytterst lite och väldigt torrt.

Så distriktsvet. som vi haft kontakt med tyckte att jag skulle köra in henne. Och ja, där är vi nu.

Jag kommer in med en häst som inte druckit på flera dagar (det hon fått i sig är det vi lyckats lura i henne med olika sorters gott samt sondat i henne, hon har druckit max 5 liter självmant) och fick fråga särskilt om de kan hänga in en spann så att de ser vad hon druckit tills imorgon. Det går ju liksom inte att se när de har flottörhink. Det känns inte bra helt enkelt. Hoppas att de är mer strukturerade och engagerade än de verkade.

Oj, hemskt ledsen för eran skull. Hoppas verkligen hon mår bättre snart!
Håller alla tummar och tår jag kan.

KL

Jag var ut och red en långtur med en annan tjej i stallet idag. Red vilse (nästan) och det var riktigt kul. Hästarna var så pigga och glada i det härliga höstvädret. När jag hämtade Viggan i hagen så såg hon inte mig först (massa träd och höga buskar) men när hon såg mig efter att jag traskat omkring ett tag så spetsade hon öronen och kom springandes mot mig i full fart. :love:
Och vi har bara en månad kvar tillsammans... :cry::cry:

Ja, just nu tycker jag jävligt synd om min lilla pålla. :(

Hade känts så mycket bättre om jag hade kunnat lita på att hon var i säkert förvar inatt. Är rädd att de inte ska hinna se om hon blir dålig. Hon är ju så jäkla isländsk och biter ihop in i det sista. Hon hade inte ens förstärkt puls i lördags när hon flåsade som en galning och var uppsvälld som en ballong. :crazy:
Får hoppas att denna sondningen gjorde susen och att hon kommer på att vatten är supergott så att jag får hem henne imorgon.

Ja verkligen!! Varför måste våra älskade djur bli sjuka för? :(
Nej, nu jädrar ska hon piggna på sig!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
500
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
11 703
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar