Snack & Uppdateringstråden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

*KL*

Markarbetade Laukur lite igår. Flytta bakdelen från stillastående och på volt utan att överdriva stod på schemat. Jag har försökt få till det bättre från ryggen men han blev så fundersam och frustrerad för han hängde inte med på vad jag menade så jag backade och tog det från marken istället och tillslut gick det super :)

Bokade nyss en lektion till, på söndag :)

Men dessa kostnader kommer man ju att ha oavsett hur gammal hästen man köper är.
Men jag förstår vad du menar; det blir kostader även när man inte kan "göra något" med hästen (rida, träna) och man kan aldrig säga säkert vad det blir utav hästen.

/Anna

Det gör det u såklart men köper man en "färdig" häst så har man ju sparat en del slantar.

Skulle tro att det var riktad till mig, men jag håller med dig i det du skriver. Är man högerhänt så blir man starkare i den sida eftersom man alltid använder den, tror likt då på träning ist. för naprapat osv.

Sen vill jag tillägga, inte direkt till dig utan snarare till Neila att jag inte på något sätt är extremt sned, snarare tvärtom eftersom jag medvetet arbetar med det och inte skyller på hästen som många gör. Sen är ju hästar som nämnt också starkare i ena sidan, men en del tenderar att skylla allt på hästen.

kl

Red ut en sväng idag på finaste! Hon åker hem om en månad :cry:
Nu kanske jag har en ny häst på gång, men får se hur det blir. Ska prova honom i veckan.

kl
Red ut en sväng idag på finaste! Hon åker hem om en månad :cry:
Nu kanske jag har en ny häst på gång, men får se hur det blir. Ska prova honom i veckan.
Usch vad tråkigt när foderhästen säljs, och tråkigt för ägaren också att behöva sälja. Men fast man inte tror det så dyker det upp nya hästar i livet som är lika trevliga, och ibland till och med ÄNNU trevligare när man minst anar det.

Usch vad tråkigt när foderhästen säljs, och tråkigt för ägaren också att behöva sälja. Men fast man inte tror det så dyker det upp nya hästar i livet som är lika trevliga, och ibland till och med ÄNNU trevligare när man minst anar det.

Aa, hemskt tråkigt :( jag som kommit henne så nära på så kort tid. Men det är sant. Man får försöka se framåt och som du säger så dyker det upp nya hästar som man kanske till och med kommer ännu mer nära, även fast det är svårt att tänka så just nu. Får se hur det blir med den andra hästen jag har på gång.. Han var tydligen lite knepig enligt ägaren, men det ska nog inte vara några problem :)

Fáfnir har varit ute å skutta i paddocken idag.
Fatta att han snart räknas som 2-åringar! De är ju inte klokt!! :eek:

DSC_0279_zps56e46157.jpg

DSC_0275_zps46c32187.jpg

DSC_0273_zps09ded3cd.jpg

Här syns tydligt att han är typ jämnhög med Odinn :D:D
DSC_0261_zpscccd6491.jpg

DSC_0240_zps894c01ac.jpg

DSC_0220_zpsa7b94180.jpg

DSC_0217_zps192d5789.jpg

*kl*
Åh, var ska jag börja? Var iväg en till sväng till Island och jobbade på en långtur. Hade det oförskämt bra även om ena dagen resulterade i en ganska otäck omkullridning. Min häst stöp i full fart och jag landade på ansiktet, hjälmen slogs av och hästen rullade över mig. När jag väl kom på fötter rann det blod från både munnen och näsan och jag hade fullt sjå med att få ut all jord ur min mun. Såg inte roligt ut, men jag blev inte det minsta rädd även om kroppen blev chockad och jag grät ohejdat. Var mest frustrerad över att vi fallit och min häst var långt bort med flocken med lösa hästar.
Jag var en aning groggy så efter en timmes ridning till (som jag ärligt talat kanske borde skippat, men är så förbannat envis så jag vägrade avbryta) så fick de iväg mig till sjukhus. Ingen hjärnskakning som tur var och jag kunde fortsätta rida nästa dag.

Som vanligt så bokade jag om min hemresa och blev kvar längre än planerat. Spenderade dagarna med att träna nya unghästar och red några riktigt fina. Kul! Var med och hjälpte till på två hästinsamlingar och en fårinsamling. Alltid lika roligt!

samling1-700x525.jpg

oktisland2.jpg

oktisland1.jpg

Har hur mycket bilder som helst från Island (som vanligt..) så det kanske dyker upp fler här när jag sorterat dem lite bättre.

Sen var det fantastiskt roligt att komma hem och börja jobba med Fluga och Hörn som nu varit i Sverige i 5-6 veckor och att sitta upp på Eros igen. Vilka fina hästar jag har här hemma!

En liten höjdpunkt måste jag dock få berätta om. Var och och red Vaki igår, vilket var första gången, när vi köpte honom i våras var han oskodd och fick gå med ston på en gång. Så nu var det verkligen på tiden. Jag har ju sett honom riden men som sagt aldrig provat själv. Och VILKEN HÄST! Hade ett leende från ena örat till andra när jag hoppade av. Har ridit många fina och högt bedömda hästar, men aldrig ridit på en sådan rå talang. Han är ju precis igångsatt efter fyra månaders vila så det ska bli väldigt roligt att se hur han kommer vara när han har mer styrka och kondition.

Jag och Eyvi red ut en sväng och sen tog jag ett varv på banan för att få bildbevis på det hela. Kanske blir tvungen att sno hem honom hit istället.. Minen i traven visar ganska tydligt att den inte var helt lätt att rida i. Och jag har ändå ridit frieser-trav..

ellvaki1-657x1024.jpg

ellvaki6-700x535.jpg

ellvaki5.jpg

ellvaki8.jpg

ellvaki4.jpg

Jaja, jag är partiskt, men alltså :love:

Fasiken vad fin han är!!
Jag har bara två problem (ett till varje sto). Mitt gammsto är för nära släkt med Vaki. Mitt fina ungsto är liksom Vaki fux med ljusare man och svans. Det tar emot att veta att man med 100% får en fuxavkomma. Men å andra sidan kan jag få bläs :p

KL

Idag kära islandsbukare, är en stor dag!

Jag har nämligen blivit stolt ägare av ett par... drrrrrrrrr *trumvirvel*.... SONNENREITERRIDBYXOR!!!! :love::love::love:

De var så grymt sköna så nu har jag nog äntligen hittat en värdig ersättare till mina älskade jeans.

Att de dessutom är väldans snygga gör ju inte direkt saken värre. :p
Dessutom fick jag dem för halva priset, gillas mycket!!

Jag erbjuder mig som vanligt att låna ut Spöket till allt sånt jag inte själv vill ha henne till ;)

Vilken fantastiskt fin häst!
Tror att han är betydligt värre att sitta på än frieser i trav. Åtminstone är min frieser inte så farlig - när jag väl vant mig. Han går liksom i ultrarapid så jag hinner med i steget.

Däremot satt jag bara och gapskrattade i helgen när min Ärlig sträckte ut traven. Snacka om studsboll.
Så jag har viss aning om hur detta var.

Sonnenreiterbyxor är det bästa man kan ha på sig! Jag lever praktiskt taget i mina :love: fast jag har ju tre olika att byta mellan...(ingen idé att köpa andra byxor längre)

Knapplån som följer...

Igår red jag kurs för Halldor Guđjonson igen! Han e så jäkla grym! Första lektionen gick Kveikja riktigt bra! Töltade omkring på åttvolter i bra takt och mestadels ok form, lätt som en plätt vad det verkade! Vi fick beröm för framstegen och det är ju alltid kul! Nästa gång blir i januari så nu har jag mer tid på mig att träna och bygga styrka i bakkärran. Andra lektionen gick inte lika bra, vi var trötta bägge två. Hon ramlade ideligen in i volten(i skritt) i högervarv(som vi haft problem med sen hon sattes igång). Så nu fick jag chans att lära hur man avhjälper det... Men lite kul var att Kveikja fortsatte trilskas med att smita trots att H motverkade det, det slutade med att Kveikja tappade balansen totalt och satte sig på rumpan som en hund. H hoppade smidigt av och såg mäkta förvånad ut... Men inte lika förvånad som Kveikja själv! Efter den lilla incidenten gick hon tokbra igen! Hon behövde förstå att om hon inte gör som hon blir tillsagd så blir det läskigt(ingen häst vill ju ramla).
Det var uppenbarligen inte alls svårt för henne att gå ordentligt på volten utan bara något hon fick för sig att trilskas med. Det var nog ett redigt uppvaknande för henne o precis vad hon behövde! Hoppas inte jag skall behöva pressa så mkt själv, såg lite läskigt ut! Hon har ju inte bra koll på benen i normala fall... Meningen är förståss inte att hon skall tappa balansen utan att hon skall flytta rumpan när hon ramlar in...

haldtltglad.jpg

haldtlt2.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
500
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
11 703
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar