Sv: Snack & Uppdateringstråden
*kl*
Åh, var ska jag börja? Var iväg en till sväng till Island och jobbade på en långtur. Hade det oförskämt bra även om ena dagen resulterade i en ganska otäck omkullridning. Min häst stöp i full fart och jag landade på ansiktet, hjälmen slogs av och hästen rullade över mig. När jag väl kom på fötter rann det blod från både munnen och näsan och jag hade fullt sjå med att få ut all jord ur min mun. Såg inte roligt ut, men jag blev inte det minsta rädd även om kroppen blev chockad och jag grät ohejdat. Var mest frustrerad över att vi fallit och min häst var långt bort med flocken med lösa hästar.
Jag var en aning groggy så efter en timmes ridning till (som jag ärligt talat kanske borde skippat, men är så förbannat envis så jag vägrade avbryta) så fick de iväg mig till sjukhus. Ingen hjärnskakning som tur var och jag kunde fortsätta rida nästa dag.
Som vanligt så bokade jag om min hemresa och blev kvar längre än planerat. Spenderade dagarna med att träna nya unghästar och red några riktigt fina. Kul! Var med och hjälpte till på två hästinsamlingar och en fårinsamling. Alltid lika roligt!
Har hur mycket bilder som helst från Island (som vanligt..) så det kanske dyker upp fler här när jag sorterat dem lite bättre.
Sen var det fantastiskt roligt att komma hem och börja jobba med Fluga och Hörn som nu varit i Sverige i 5-6 veckor och att sitta upp på Eros igen. Vilka fina hästar jag har här hemma!
En liten höjdpunkt måste jag dock få berätta om. Var och och red Vaki igår, vilket var första gången, när vi köpte honom i våras var han oskodd och fick gå med ston på en gång. Så nu var det verkligen på tiden. Jag har ju sett honom riden men som sagt aldrig provat själv. Och VILKEN HÄST! Hade ett leende från ena örat till andra när jag hoppade av. Har ridit många fina och högt bedömda hästar, men aldrig ridit på en sådan rå talang. Han är ju precis igångsatt efter fyra månaders vila så det ska bli väldigt roligt att se hur han kommer vara när han har mer styrka och kondition.
Jag och Eyvi red ut en sväng och sen tog jag ett varv på banan för att få bildbevis på det hela. Kanske blir tvungen att sno hem honom hit istället.. Minen i traven visar ganska tydligt att den inte var helt lätt att rida i. Och jag har ändå ridit frieser-trav..
Jaja, jag är partiskt, men alltså