Snack & Uppdateringstråden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Bläääää... allt gäkla regnandet den senaste tiden har ju gjort att ridvägarna är minimala=(

Alla fina åkrar man får rida på får man inte rida på nu när det är så blött där och vill inte rida där heller för då flyger skorna av i leran=(

Såååå då får man ta tjuren vid horna och helt enkelt åka till ridvägarna:D

Så snart ska jag ut till stallet och lasta in Jorunn och åka iväg till min bror som har en hästgård och massa fina härliga grusvägar=)
Lite lastträning samt så får släpet åka iväg och "luftas"=)

Usch ja vädret är inte snällt.
Jag tycker om att rida i skogen och har jättebra klätterbackar här hemma. Men den här sommaren har det varit så blött att jag inte vill rida där, för att undvika att förstöra stigarna. Så jag får hålla mig i paddocken och på grusvägen hemma, inte fel det heller i och för sig.
Eller som du skriver, lasta häst och åka till ridvägarna men det är så omständigt.
Själva lastandet är inte ett problem för mig, det tar högst en minut att få in häst i släpet, men åkandet och parkerandet och grejandet.
Fast jag kanske skulle lura med mig någon kompis bort till naturreservatet en halvmil bort där det är underbara sandvägar i kuperad terräng - fritt fram för ridning enligt Länsstyrelsen som är tillfrågad.

Orsaken till att jag inte vill hålla på och åka är att det tar tid (särskilt för min kompis som kan behöva ett par timmar för lastning:eek:) och jag vill ju rida många hästar varje dag.

Var ute och red en tölt-tur på Isa i söndags, trevligt.
Hon blir travtaktig om det går för fort (och det är inte fort alls) men OK fyrtakt när det går tillräckligt sakta.
I söndags tränade jag på att samla skritten via skolorna och ta tölten ur en öppna eller sluta, vilket var pedagogiskt krävande men blev vettigt, töltade en kort sträcka, tog ner till skritt och började om. Stackars häst men hon finner sig numera i det mesta.

Den här veckan har Isa semester, men Barmi avslutar sin semestervecka som var förra veckan. Tänkte rida honom i paddocken i eftermiddag: han är duktig på att tölta rakt fram i lång form, och behöver träna på att förstå hjälperna ordentligt vad gäller något högre form, lyfta rygg, få in rumpa och flytta bak- och framdel. Han är ju i stort sett åkt på under de snart tre månaderna jag haft honom: aldrig riden innan jag köpte honom. Duktig kille, det där.

*kl*

Så här såg Snorri ut idag:

DSC_0644_zps06286f24.jpg

Söt :)

Vad tycker ni om hans exteriör? Jag är förtjust i frampartiet. Inte fullt så förtjust i ryggen/bakdelen. Han hade varit mer lättriden om han hade varit byggd annorlunda, tror jag, men man kan inte få allt :p

DSC_0741_zps72354b5b.jpg

Typiskt att han blinkar, jaja.
Action-bilder finns i gångartstråden!

Japp, han har fått byta från den rosa "I'm precious" till den här lite mer manligt blåa "I'm gorgeous" :love:
Han är HEMSKT söt, min lillkille. Väldigt pussvänlig!

Precious, det låter som Gollum:eek:

Han passar verkligen till gorgeous:love:. Liten pojke med stort självförtroende:D

Jag som tänkte knappråna den här tråden och inte gångartstråden. Men jag kan väl få hinta om att undertecknad idag blivit godkänd med sin kandidatuppsats och numer har en kandidatexamen i veterinärmedicin. För mig är det stort!!!

/Jonaz, vet.kand. (och slut på det dubbla knapprånet)

*KL*

Nu har Laukur vinterskor, brodd och snösulor.....känns sådär i all lera, men jag vågar inte chansa, helt plötsligt vänder det!

Grattis!! Heja heja! Fy sjutton, jag som läst medicin ett litet tag vet hur jobbigt det kan vara det där. Själv sitter jag här och skjuter upp tentaplugg i socialpsykologi... tur hästen har tappat en sko, så det går inte att rida istället för att plugga!

Jag som tänkte knappråna den här tråden och inte gångartstråden. Men jag kan väl få hinta om att undertecknad idag blivit godkänd med sin kandidatuppsats och numer har en kandidatexamen i veterinärmedicin. För mig är det stort!!!

/Jonaz, vet.kand. (och slut på det dubbla knapprånet)

:banana:Bra jobbat :banana:

Man behöver ju inte åka så längt=)
Och jag åker helt själv, inge ridsällskap tog 15 minuter att åka dit å 15 minuter hem 30 minuter mer tid vi säger 45 minuter den tiden tar jag mig till för att få se lite nytt=)

Idag körde jag fast dock, vet inte vad jag höll på med för 1 sek fick jag tydligen för mig att jag hade bakhjulsdrivet:o:)

Så av med släpet och då uppstod problemet.. vad göra av hästen medasn jag körde loss bilen???
Tja var inte mkt å göra åt så in i bilen och veva ner rutan och ha grimskaftet genom rutan och så köra :rofl: Jorunn travade/betade fint där på sidan haha sikken cool häst man har.. helt nerkärad i denna lilla ulltuss:love:

Sedan efter allt bök ser jag att bror har fixat en liten hage hahahahahahaha aja så in med hästen där och sätta på släpet igen och köra runt rondellen som han har på gårdsplan..

Fattar fortfarande inte vad jag höll på med veeeeet ju att han har denna rondell ändå skulle jag till å backa å krångla...
Jag menar varför göra de lätt för sig när man kan krångla till de lite extra??=)

Cenilhuset nästa??:rofl:

Inte nog med det när jag skulle veva ner stödhjulet tappade jag den och klämde vänsterpekfinger så in i norden så den är lila/svart nu hela toppen:cry:

Efter allt detta så bar det iväg på en underbar ridtur och Jorunn gick på som om hon alltid gåttt där, inte en gång att hon ens vekade:love:

Sedan fick hon gå och beta lite i hagen medans jag passade på att gå ut med brors hundar när jag ändå var där=)
Attans att jag glömde mitt fika hemma aja tänkte göra samma resa snart igen och hoppas bror är hemma då så kan man få fika där:d

Hon har fått komma hem och är mycket piggare. Hon drack ett par liter när hon kom hem och bajsade betydligt blötare i transporten, så det känns hoppfullt.

Hon fick gå ut i hagen ett par timmar när hon kom hem, och betade glatt.

Och när jag var på väg bort till hagen för att ta in henne så utfodrades hästarna i hagen bredvid och jäklar vad hon sprang!! Jag ilade iväg och ropade på henne för att hon skulle komma till grinden istället för att springa omkring. Jäkla häst!!! Hon har ju försjutton hagvila och får INTE springa!

Tokstolla, får se till att ta in henne innan lösdriftshästarna utfodras i fortsättningen. Men det är skönt att se henne pigg och alert igen, istället för att behöva dra henne ut ur boxen. :bow:

*kl*
Tack alla! Kan inte säga annat än att jag är kär i den där hästen. :love:

Några hästar jag också är kär i, är mina fina hemma. Har tre helt olika och toppenfina hästar att rida och träna just nu, känner mig oerhört bortskämd! Tre fina svarta pärlor. Och apropå färg så är det svart och fux som dominerar här på gården. Vi har en som sticker ut och det är Saga och hon är ju som tur är brunblack. Vår flock ser ju lagomt upphetsande ut.. Och inte blir kommande avkommor mer spännande färgmässigt då vi har en fuxhingst. Blir nog tvungen att köpa en en typ konstantskimmelskäck eller något annat spännande för att balansera upp färgerna lite ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
500
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
11 703
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar