Sv: Snack & Uppdateringstråden
Näe nu får du skicka pm igen:-)
Jag har det på andra datorn
Men jag kan uppdatera lite, så får du kanske svar på dina frågor!
Ägaren har varit och ridit sin unghäst flera gånger nu, vilket är jätterolig. De trivs verkligen ihop! När hon är här får hon låna min Sensation eftersom min Prestige är alldeles för svängd för lilla Röda, och mammas Albion är alldeles för smal. Vi ska åka på sadeljakt i helgen, men Sensationen med en bra Grandeurpad (har en annan pad också, men den är inte lika tjock och stötdämpande) verkar funka. Ligger där den ska och hästen trivs! Men ägaren vill ju såklart ha en egen sadel.
Jag håller fast vid att jag inte känner mig lika stabil i Sensationen som i en vanlig sadel. Jag kan absolut inte sitta upp utan pall eller att någon håller emot, och man måste spänna gjorden rejält eftersom sadeln sjunker ihop när man sätter sig. Men gör jag bara det så trivs jag som sjutton! Jag sitter så j-kla bra i den, och min rumpa passar bra i en 17" sits (och jag har väl typ strl 38). På Snorri kasar sadeln BAKÅT om jag inte spänner ordentligt, men han har ju ganska rejäla bogrörelser
Han var skitsvår att hitta sadel till, Sensation G3 och G4 funkar men enligt ÅF inte de andra modellerna, pga att han är så svängd. Nu har Snorri bantat, så då passar hans Prestige
men jag varierar mellan Sensation, Prestige och barbacka. Precis som jag varierar mellan olika bett.
Snorri har trampat av sig en sko, och min hovis har halsfluss, och jag har en inlämningsuppgift och en tenta. JIPPIE!
Så just nu går saker och ting lite på lågvarv, jag rider i paddocken och mjukgör och tränar elektricitet (Det där med att starta och stoppa NU PÅ SEKUNDEN är Snorris akilleshäl...) och så ser jag fram emot ett besök hos Valvis i helgen (då ska jag och lilla Rödas ägare kolla sadlar i halva Skåne), och sen lektion för Valvis efter tentan den 30:e, och sen KURS för Hinni den 2 november! Så jäkla kul, kameran skall gå varm!
Och lite icke-islandshästigt: 3:e nov är det segerfest för vår riksgaloppör Free House på Jägersro, och med lite tur så blir vi en av 100 nya andelsägare i honom när han säljs på auktionen den 4:e nov. Jag är himla förtjust i galoppvärlden, och det är dökul att få vara med på ett hörn, som delägare i en helt OTROLIG häst!