Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Tjohooo, idag var jag och Sol aka. "snabbare än ljuset" ute på en tur med fina fjorddamen. :D

Hon ville bara springa, springa, springa hela tiden och jisses vilket tempo. Den som kallar mig häst för lat kan ta sig där bak. :angel:

Fjorddamen fick galoppera efter oss när hon drog iväg i tölt, så himla häftigt!! Undra om jag någonsin kommer vänja mig vid att tölta snabbt. Tänk vad snabbt det kommer gå om ett år!!! :eek::love:

Vi hoppade dessutom över ett terränghinder idag, det var väldigt lågt och inte direkt planerat. :o Fjorden tog det i galopp, och jag tyckte att Sol och jag kunde sakta av och ta det i skritt som vi brukar göra. Men nej då, Sol gasade vidare i tölt och klarade otroligt nog av att hoppa ändå. Jag blundade och höll i mig. :rofl:

KL

Lilla Kristall håller på att bli ridhäst;

378629_10150948749690104_738540103_21661768_431785011_n_175795633.jpg

375716_10150948737310104_738540103_21661684_1022499756_n_175795699.jpg

Det är inte jag som rider, utan en tjej som rider lite hos mig & hjälper till :)

Vilken liten bäbis! (eller inte bäbis då, men hon ser liten ut)

Hur stor är hon egentligen?

Aha, jag tänkte väl att Kristall var ett han-namn :p

Då var han ju rätt normalstor då. Synvilla med ryttaren bara.

Vad söt han är, hur gammal är han?

*kl*

Min häst är :love: just nu!

Filipus trav blir bara bättre och bättre, tölten är :d :love: och galoppen har blivit så himla fin! Tidigare i höstas kunde han galoppera två-tre språng och sen ner i grisepass, men efter lite träning så har han fått en fantastisk "gunghäst"-galopp och jag sitter alltid med världens största leende när jag rider honom. :love:

Häromdagen travade han så himla bra att jag inte ens kunde rida, jag satt bara och log medan tårarna rann nerför kinden (det var kallt ute :angel:). Så himla fin! :love: Det märks inte ett dugg på honom att han snart är 21 (!!) år!

Hjärtat!
DSC01482.jpg

Är den sadeln skön att rida i? är det en diddi lr den där nya karlslund varianten kanske?

Det är en bomlös Jacson, tror jag det var. Är inte speciellt förtjust i den då det känns som jag glider bak hela tiden. Kommer ta ett tag innan tösen får en ny, som vi pratat om. Men hon trivs i den iaf och det är huvudsaken.

knapplån.

Denne vecka blir vila för Jorunn..På fredag blir det dock en uteritt på långa tyglar bara i 30 minuter. Hon har ju gått rätt hårt nu ett bra tag så lite mini vila sitter aldrig fel. Dessutom passar jag p en vecka då jag inte har så mkt tid=)

Fin kille! Bra att du la till "han är svart", man började ju undra :angel: ;)

KL

Idag är det hela två år sedan jag köpte Gjöf! Tiden går otroligt fort, jag minns första provridningen som om den var igår. Kommer ihåg att jag bestämde mig för henne redan när jag tittade in i stallet och såg henne stå i stallgången. Men det sa jag förstås inte till någon, det skulle bara låta oseriöst. Men som tur var gick provridning, veterinärbesiktning och röntgen också bra så hon fick följa med hem några dagar senare! :D

Jag är väldigt nöjd med henne och nu känns det verkligen som vi har hittat varandra. Jag har också insett att hennes små egenheter bara tillhör hennes personlighet och den går inte att ändra på. Det funkar bra att kompromissa så det kommer vi fortsätta med ;) I vår kommer vi förmodligen satsa ordentligt på tävling, men först kommer en vinter med tid för träning!

Senast ändrad:

Jag förstår att du smälte direkt när du såg de där ögonen kika fram under luggen. :love:

Såg annonsen på honom, GRYMT sugen. Synd man inte har tiden just nu bara..

Ja det är ju tiden som fattas, synd att man måste jobba & sånt tråkigt ;)
Och nu har jag fått lite för många, så tiden räcker inte till..
Lite synd att behöva sälja honom, han är riktigt go, men han förtjänar någon som kan ge honom mer tid än vad jag kan :)

Jag är lite i valet & kvalet om jag ska klippa Randalin mer...
Nu är hon klippt på halva halsen (mest bara som "ventilation")
Men nu är det ju så "varmt" för dom, hon känns svettig ute i hagen och blir ganska svettig efter jag ridit..
Så nu funderar jag på om jag ska klippa henne lite under magen och upp på halsen..
Hur hade ni gjort?
306355_10150839448715104_738540103_20995154_1433255910_n.jpg

Så här ser hon ut nu, fast det har ju växt ut endel. Jag funderar bara på att följa den "linjen" och ner mot magen..

*kl*

Just haft en brottningsmatch med Draken, vi hade inte samma synpunkter om de här med att gå på/över folk.....jag vann ;)

KL*

Gick så sjukt dåligt att rida idag, Hnokki var monster:crazy: Började på banan där han knappt ville skritta, drog sedan ut en sväng där han enbart taktade och drog i pass så fort jag skulle öka. Jättekul på skuttig häst barbacka...Men, men, imorgon går det bättre förhoppningsvis!

Några fler som skall till Sthlm horse show i helgen föresten? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 202
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 949
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 647
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka