• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Rocket_bar
  • Startdatum Startdatum
Sv: Snack Bar

Jo absolut. :idea: :angel:

Men vad ska vi då kalla knäkappor, de måste ju också byta namn i så fall...? :p

Ja carpuskappor, nej skämt å sido, det är väl lite mer vanligt att man säger framknä istället för carpus, än att man säger överarmen om underarmen, tror jag i alla fall.

Till Rocket_Bar:

Snack Bar föddes 14 april 1978 och dog 1999.
Han är efter den "elake och bråkiga" hingsten Nevele Pride.
Min kompis har en avkomma efter Snack Bar som är lite lik Nevele Pride i humöret ibland, faktiskt. Jag har bilder på han, men jag vet inte hur man kan skicka dem. Förklarar du för mej så kan jag skicka en färgad och två svartvita.

//Mvh Emma

Ps. Själv har jag en travare efter gamle Lucky Winner, vet du vem det är :)? Ds

Jag vet att det här är en gammal tråd men jag måste få försvara Snack Bars avkommor!

I vårt stall finns världens finaste farbror som är efter honom, snäll och rar i alla väder och min sambos favorit ...

Bild på Pinnen :love:

DSC_1908.jpg

Var han inte ganska stor ?
Han var E: Nevele Pride .Och Nevele pride var väl känd för att vara det elakaste som "gått i ett (två !) par skor.....:devil:

:D

Har en varmblodsvalack som är ee: nevele pride ;)

Vi har ett sto efter snack bar hon är snart 10 år nu och stor och fin passade inte för travet. Med dressyr verkar funka för henne.
;)

Jag var på väg att köpa en son till Snack Bar, men han var mycket hispig och nervös!
Vägrade gå in i transporten med så blev inget köp!
Men han var väldigt vacker

Jag såg också det loppet live! Jag kände till en avkomma till Snack Bar, Lenson Bar gulddivisions häst, tror han såldes som avelshingst till södra europa efter karriären. Han var ganska liten, med utstrålning, mycket hingstig, var inte snäll mot sig själv i boxen, var ofta utan bakskor på mornarna, kunde inte gå i hagen om han såg andra hästar. Han fick gå i en liten hage bredvid Stig Hs tennisplan. Var snäll att köra dock bortskämd då han skulle stanna och nosa på varenda sktihög han såg om man körde motion med honom. Vet också att de var två när de skulle leda honom till och från hagen på slutet av karriären hos Stig H.

Tea Room som är mor till Gum Ball och mormor till Tony Oaks är helsyster med Snack Bar, men jag har inte hört något om att deras avkommor till sättet skulle påminna om Snack Bars avkommor.

Borde inte överarmskappor egentligen heta underarmskappor eftersom de sitter på underarmen? Eller vad tycker Ni?

För det första, så känner jag ingen avkomma till Snack Bar. MEN! När du skrev dessa saker om denna hingst efter honom påminner mycket om en annan hingst efter Big Spender (Mr Spender heter han) o han stannade vid VARJE skithög när han motionskördes. O han kunde heller inte gå i hagen om det gick andra valacker/hingstar, ENDAST ston fick gå bredvid annars så plockade han upp elstaket :eek: Väldigt bortskämd var han, ja. Snäll att leda till o från hagen. Väldigt revirmarkerad i boxen, kunde "rusa" fram till boxdörren o hugga fast det var galler där. Man fick passa sig för hans tänder oxå. Brukade ske varje morgon,o man fick vara beredd jämt.
På stallgången var han en riktigt nallebjörn, han ville bli kliad där bak under svansroten. Helatiden. Snäll att köra.

Senast ändrad av en moderator:

Nu har jag , sent omsider scannat in de enda bilder jag har på de Snack Bar avkommorna vi ägde
tiffannybar.jpg
biscayabckenkrossaren.jpg

heej. jag har en valak efter sncak bar. och han är den snällaste och lungnaste hästen att hålla på med :)

hej! den som vet något eller har bilder på snack bar eller hans avkommor så får ni hjärna adda mig på msn eller skriva till min mail. rosamelonpulver@hotmail.com

Senast ändrad av en moderator:

hej msn? så kan vi prata mer om avkommer och så. vill så hjärna ha bilder på min hästs "syskon" :P

Jag vet att det här är en gammal tråd men jag måste få försvara Snack Bars avkommor!

I vårt stall finns världens finaste farbror som är efter honom, snäll och rar i alla väder och min sambos favorit ...

Bild på Pinnen :love:

DSC_1908.jpg

heej skulle du vilja adda mig på msn eller skriva på hotmail till mig? vill prata med så många som möjligt och få tag i många bilder på snack bars avkommor. och han svälv. håller med dig om att alla avkommorna är inte dumma i huvidet eller så. min häst är efter honom och han är eb ängel. min 2 åriga kusin brukar stå och borsta honom och rida lit på honom och han gör inget =)
Min hotmail är: rosamelonpulver@hotmail.com

Snack Bar hade en avelsgodkänd (nu död) son: Market Leader. Sprang in 5,8 miljoner. Han hade väldigt tunn svans!

Senast ändrad:

Som av en händelse sprang jag på en bild av Kash Minbar, som också bar samma typ av överarmskappor som Snack Bar. Och kom att minnas denna tråd. Så håll tillgodo med Kash Minbar, klicka.

*kl* Såg att det var en rätt gammal tråd, men eftersom den åter verkar vara aktuell kan jag bidra med min medryttarhäst som är e. Snack Bar.

Han verkar inte ha fått något av det beryktade temperamentet, faktum är att han är den mest genomsnälla och okomplicerade häst jag någonsin hanterat. Väldigt positiv och tillitsfull, har massor av energi och är en riktig arbetsmyra, men inte det minsta het. Kände honom inte när han gick på travet, men han funkade tydligen inte så jättebra där då han nästan helt saknar tävlingsinstinkt, något som jag själv har märkt när jag rider med andra. Väldigt praktisk egenskap på en skogsmullehäst måste jag säga. :laugh: Som ridhäst är han också jätteambitiös, går verkligen in för allt man ber honom om och försöker aldrig "smita undan". Men får se upp så att man inte begär för mycket av honom, för han är för snäll och arbetsvillig för att säga ifrån.

Han är rätt stor, knappa 1.70, och kraftigt byggd. Och givetvis den finaste hästen i världen. *inte alls partisk* :D

henke018.jpg

hej,
Jag har sen två veckor en sto efter Snack Bar, Amazing Riot. (17 år)
HOn verker inte nervös eller het.

Är nyficken hur det går med henne. Någon som känner henne?

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 409
Senast: Halcyon
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 718
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025