Snäbisarna

Modig_Korn

Trådstartare
:love:

k17ux5.jpg

Gruppen med de största snäbisarna

k17w9y.jpg

Närbild på snäbisarna när de äter sepia skal

k17wcj.jpg

En annan bild på bebisarna

k17wh4.jpg

Så här bor bebisarna

Sv: Snäbisarna

Hittat en död föresten :cry:
Det var en av de som morsan försökte döda mer eller mindre oavsiktligt
den har lämmnat sitt skal hädan :cry:

Jisses vad sniglar! :eek: Fast ganska häftigt. :) Men ska du behålla alla eller sälja/göra dig av med på något sätt, några?

Och apropå tomt skal, skrev inte zebran om en av hennes sniglar/snäckor (?) som krympte ihop och försvann lååångt in i skalet när den dog? Den var alltså kvar i skalet, men syntes inte. Eller är det något jag drömt? :crazy:

Jo det gjorde hon. Men det måste vara väääääääääääääääääääääääääääldigt långt in för de mindre två är genomskinliga.. :crazy:

Ska försöka göra mig av med de... Hur fan det nu ska gå till :mad:

Blir mer och mer fascinerad av snäckor :d
Innan Buke så har jag faktiskt aldrig hört, sett eller stött på någon som har dem som husdjur...

Lust att berätta hur allt startade?? :bump:

Ah ok. Samma som med min lilla Dunderklumpen då... Bäbisarna krymper så mycket så man ser de inte... Väääääldigt långt in ja :(

aiquen: Har skrivit det ja, min första Achatina achatina Dunderklumpen som dog helt plötsligt, bara sådär liksom... :(

Tingla: Jag har Modig att mörda som straff för att ha dragit upp mitt gamla snigelintresse iaf :devil: :D

Jasså, isåfall får h*n ordna upp "mistaget" :angel:

Jo det var ju lite mycket, tur för dig att dom inte är lika vilda som kattungar då :D

Så vad ska du göra med allihopa?

Oj då, sälja till zoo kanske som säljer dom vidare eller ska du behålla allihopa?

Men du modig, har du provat annonsera på repti.net? Finns ju ödleägare där som kanske vill ha lite sniglar att mata med..?:)

Hundrafemtio stycken!!! :eek:
Oj, hjälp, det var måååånga!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 617
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 105
Senast: Maniac123
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 803
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV