Snabbt råd - tack

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lizzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 714

lizzie

Trådstartare
Ska iväg och visa min shettis i morgon på utställning. Den lilla frökan har fått några unghästvårtor på mulen. Hur gör man? Är det OK att komma med unghästvårtor eller räknas det som sjukdom????

Det är min första ponnyutställning så jag är total novis... :p

/Lizzie

Sv: Snabbt råd - tack

Unghästvårtor smittar ju inte,men jag vill ge dej rådet att ha tag på veterinär på plats som får kolla din häst,INNAN du lastar ur.
Hittar du inte veterinär så be om hjälp när du anländer till platsen.
Tråkigt det skulle komma just nu,men det finns säkert andra som har "små-grejer" på sina pållar!
Lycka till!! Du får gärna berätta hur det gått sen!
Mvh,A

Sv: Snabbt råd - tack

Unghästvårtor smittar ju inte,men jag vill ge dej rådet att ha tag på veterinär på plats som får kolla din häst,INNAN du lastar ur.
Hittar du inte veterinär så be om hjälp när du anländer till platsen.
Tråkigt det skulle komma just nu,men det finns säkert andra som har "små-grejer" på sina pållar!
Lycka till!! Du får gärna berätta hur det gått sen!
Mvh,A

OK - då vet jag!

/Lizzie

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 374
Senast: Juli0a
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 499
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 936
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 322
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka