Småhundskläder,HJÄLP!

dobbis

Trådstartare
Jag har en drygt 6v mopsvalp som är jätte liten och enkelpälsad (svart) hennes syskon är dubbelpälsade och klarar vädret ute utmärkt.
Hon skulle behöva någon form av klädtrasa,typ sweetshirt tyg aktigt eller fleece.
Rygglängden är ca 13cm.Var hittar man det????

Sv: Småhundskläder,HJÄLP!

Man hittar nog inte det, men till en sån liten hade jag nog köpt en bit fleece och sytt som en korv och klippt hål för benen. Passformen behöver ju inte vara perfekt;)

Hade tänkt jag skulle slippa :angel: "farmor var snäll och har stickat några tröjor till henne,men dom har en tendens att töja sig och så är dom inte så vindtäta.
Tänkte att vavva och york folket kanske hade något bra förslag på butik,internetbutik eller någon som syr tex,borde ju även finnas någon for av begagnat forum för dom växer ju också.

Eller om det finns något så tossigt som en "barbie" hund,tänkt på typ toys r us som jag misstänker säljer en massa tokiga USA leksaker (sa jag som inte har barn)

Dobbis/som desperat letar en genväg för att slippa sy :D

Senast ändrad:

När både Ivan och Billy var små så var de VÄLDIGT små.
Jag hittade en gammal tröja som var för liten, klippte av ärmen (med mudd ;) ) i lagom längd och gjorde hål för benen. Fungerade ypperligt! Till Ivan, som var ännu mindre än Billy, köpte jag en mysdress på barnavdelningen på rean och gjorde samma sak.

Det går dessutom att få väldigt roliga färger :D

Typ den här:
0214970620780_F_02.png

Och så klipper man såhär:
0214970620780_f_02_173003190.jpg

Senast ändrad:

När min Hund var valp klippte svärmor av ärmarna på diverse tröjor och gjorde hål för benen, jättsmidigt och billigt! :D

Edit: Såg att Blueberry hann före mig ^^

Vilket bra tips!!

Kl: Annars kan man göra samma sak med en socka, finns dessutom att få i diverse high-techmaterial i sportbutiker (som är regn och vindtäta, osv)... :D det är svårt att hitta så små färdiga kläder tycker jag (har IG:sar), alternativet blir att sy upp och det är ganska bortkastade pengar.

Kollat olika säljsidor på nätet? Där kan man kanske fynda :D

Jag har samma problem med en vuxen svart mopstik. Så länge hon är i rörelse funkar det ok, men när vi är och tränar och hon måste sitta still medan vi t.ex. bygger bana så fryser hon så hon skakar, trots att hon sitter på filt och har fodrat täcke på. Har konstaterat att hon fryser mest på benen och magen. Alltså har vi insett att det är en overall hon behöver. Vi har provat Hurttas overaller, men det känns som att de har fel passform för en mops. Så, har någon annat ett mönster som man kan anpassa eller än bättre, tips om någon som syr upp hundoveraller mot betalning? Jag är ingen symästare nämligen :)

Jag visste väl att jag kunde lita på buke :bump::banana: Tack alla :bow:

En socka borde ju funka,jag har både nya tubsockar (förstår inte varför jag köpte dom) och ett par suuuuuuuuper mysiga sockar med lurv på insidan (och nu kommer jag få frysa fossingarna av mig :cry: ) men det offrar jag gärna för lilla Abby.
Går iväg o letar i socklådan,så får vi se vad som kan göras.

Jag tycker alltid det finns massor med hundkläder i små storlekar, dock har jag aldrig noterat exakt hur små de faktiskt är.. Har du kollat doggie och liknande webshoppar?

Här är hon i min strumpa och "farmors" hemstickade tröja.:love:
Obs! storleks skillnaden på henne o systern.

13 cm blir nog svårt att få tag på. Har man tur kan man hitta 18-20 cm, men de flesta har 20-22 cm som första storlek.

Men du borde hitta små storlekar hos Le Chien. Har man tur kan man hitta västar som är kortare i ryggen. Då passar de ju till din också.

Men lägg inga stora pengar på det, snart har hon ju vuxit ur dem i alla fall. Fynda på Tradera medan hon är valp är mitt råd.

:love: jag visste att jag gjorde rätt i att kräva en bild ;). Underbar tjej!! Och så liiiiten.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 939
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM... 2
Svar
34
· Visningar
5 239
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 207
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 145
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bichon havanais
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025