Smådjurs allergiker?

A

alicen

Hejsan! Jag är smådjurs allergiker men jag undrar om man då är mot alla smådjur, dvs kaniner, gerbiler, marsvin, hamstrar chinchillor m.m?
Eller är man olika från peerson till person?
KRam alla som svarar<3:laugh:

Sv: Smådjurs allergiker?

jag är allergisk mot kanin, hund och i viss mån häst.

Men katt, hamster marsvin osv går bra. så det är skillnad, ja.

Nej, är du allergisk mot t ex kanin kanske du ändå tål marsvin och hamster, etc. Det allra bästa du kan göra är att besöka uppfödare och stanna där några timmar och se hur du mår i den omgivningen. Upprepa det några gånger. "Smådjur" är ju ett väldigt brett begrepp så testa och se vad som funkar för dig.
Det är ju likadant med t ex hund och/eller kattallergiker. Man tål vissa raser medan andra ger en snuva/klåda/andningssvårigheter/rinnande ögon/whatever. Så, prova dig fram och hoppas du hittar något som du tål och mår bra med :) !

Säger som de andra, det är helt klart skillnad från person till person.

Jag och pappa är djurallergiker.
Jag tål kaniner, hundar (korthåriga/krulliga) och hamstrar, vad jag vet om än så länge.
Men tål inte marsvin, katter, hästar, gerbiler och långhåriga hundar.
Har egna djur i form av kaniner (6st, alla bor ute), guldhamster och hund (rottweiler) som jag tål jättebra.

Min pappa däremot tål kaninerna och hamstern.
Men blir dålig av katter, hundar (alla), hästar (extremt) etc etc.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 405
Senast: valpköpare
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 418
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711
Övr. Hund Hej! Jag och sambon vill skaffa hund, har tidigare bott och levt med hundar hela våra liv. Nu har vi flyttat till Stockholm från Skåne...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 762
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar