Sluttävlat

Sv: Sluttävlat

Det är sånt man aldrig riktigt kan vara säker på.

Råkade ut för exakt samma sak som Trygg och fick tillbaka ett utdömt nervvrak efter en månad.4gr halt runt om.Skulle användas som promenadhäst...Efter det lovade jag mig själv att det aldrig skulle få hända igen.Skickar alla oavsett orsak.Det svider oerhört i hjärtat när dom skickas och att man vet att dom kunnat få mer tid och ett bra hem bara man hittar rätt person.Tex:Jag hade en riktig hedersman 1.8 milj insp,snäll i alla lägen.Hade varit perfekt för nån o pyssla och rida/köra mysiga skogsturer m.m som belöning för honom.Men jag vågar inte en gång till. Nu vet jag var dom är iaf.

Eftersom dottern är den som tävlar så blir de flesta kvar hos mig, i alla fall tanterna, som avelsston. Har annars sålt som ridhästar, men oftast till bekanta. De flesta har det blivit skogsmullar av men en och annan har gått till western, mest beroende på att många gamla bekanta finns i den kretsen...
Har antagligen bara haft en jäkla tur med vart de kommit

Försöker i 1a hand hitta ett BRA hem åt dem, som är ett heltidsjobb :cool:

Häst 1: såld som ridhäst 2002 till en tjej som älskade "knepiga" hästar, de försvann spårlöst efter 14 dagar. Hade då flyttat till Mora "över en dag". Sålde hästen vidare till sin kompis efter 3 år o där är han än.

Häst 2: avlivad hemma på gården 2003, 18 år gammal.

Häst 3: bortskänkt till en mamma & dotter i närheten, hade en bra tid men fick spatt & avlivades hos dem.

Häst 4: såld 2 ggr, fodervärd 3 ggr = hon har kommit tbx till oss var gång för hon anses "farlig" av de som varit såååå intresserade av henne. Nu är hon kvar hos mina föräldrar & är betäckt med Home Alone. Hon ska aldrig vidare igen.

Häst 5: Först utlånad under 1 år, sen köpt efter mkt tjafs av fodervärden. Hittades ute på annons efter 4 månader... Tjafs igen. Men tillbaka köpt, ej längre ridbar,bortskämd,fet, hovvård under all kritik mm. Även hon betäckt nu & kommer heller aldrig lämna gården, den dagen blir det "containerbil". Det är inte ens diskuterbart.

Häst nr 6: Utlånad på foder i Augusti 2007, kommer åter i Augusti i år... fodervärden har inte råd längre & ska börja studera.

Häst nr 7: Urgo valack med hjärtat på rätt ställe, har honom ute på livstidsfoder sedan 6/6-08, kommer aldrig att skriva över honom. Dock är han 35 mil härifrån så jag har absolut ingen koll utan jag får lita på hennes ord & de bilder jag får...

Hjälp vad många hästar det blev, men noteras ska att det är en sammanslagning utav mina & föräldrarnas hästar. :)

Jag behåller mitt sto, hon har inte så länge kvar på banorna, hon är 13 nu .. är ett litet russ jag pratar om ;) Men hon stannar i våran ägo, alternativt så lånas hon ut till avel, vi ser vad framtiden säger ;):)

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
303
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
435
Senast: Pegasus63
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat