Sv: Sluttävlat
Försöker i 1a hand hitta ett BRA hem åt dem, som är ett heltidsjobb
Häst 1: såld som ridhäst 2002 till en tjej som älskade "knepiga" hästar, de försvann spårlöst efter 14 dagar. Hade då flyttat till Mora "över en dag". Sålde hästen vidare till sin kompis efter 3 år o där är han än.
Häst 2: avlivad hemma på gården 2003, 18 år gammal.
Häst 3: bortskänkt till en mamma & dotter i närheten, hade en bra tid men fick spatt & avlivades hos dem.
Häst 4: såld 2 ggr, fodervärd 3 ggr = hon har kommit tbx till oss var gång för hon anses "farlig" av de som varit såååå intresserade av henne. Nu är hon kvar hos mina föräldrar & är betäckt med Home Alone. Hon ska
aldrig vidare igen.
Häst 5: Först utlånad under 1 år, sen köpt efter mkt tjafs av fodervärden. Hittades ute på annons efter 4 månader... Tjafs igen. Men tillbaka köpt, ej längre ridbar,bortskämd,fet, hovvård under all kritik mm. Även hon betäckt nu & kommer heller aldrig lämna gården, den dagen blir det "containerbil". Det är inte ens diskuterbart.
Häst nr 6: Utlånad på foder i Augusti 2007, kommer åter i Augusti i år... fodervärden har inte råd längre & ska börja studera.
Häst nr 7: Urgo valack med hjärtat på rätt ställe, har honom ute på livstidsfoder sedan 6/6-08, kommer aldrig att skriva över honom. Dock är han 35 mil härifrån så jag har absolut ingen koll utan jag får lita på hennes ord & de bilder jag får...
Hjälp vad många hästar det blev, men noteras ska att det är en sammanslagning utav mina & föräldrarnas hästar.