Sluttävlat

Sv: Sluttävlat

Ursäkta mej men jag trodde detta var för seriösa trav meniskor. men tydligen är det en och annan som vill barnsla sig på andras bekostnad .

Och snart kommer vi bli spärrade av Ameo.

(För dig som är ny här kan jag berätta att Ameo är en av poliserna här. Hon kommer snart komma och slänga ut oss från denna tråd. Har vi otur så spärrar hon oss så vi inte kan skriva något mer alls. Vinka till Ameo nu, Harry! *vinkar till Ameo*)

(KL)
En liten tanke om det här med pris...

En anledning till att ridtravarna är låga i pris (och i mina ögon bör vara låga i pris) är att de är just fd travhästar. Dvs, de kan inte längre användas i sitt tänkta användningsområde. Det gör det för mig självklart att man inte kan ta lika mycket pengar för en travare i aktiv träning som en ridtravare, som inte längre kan travtävlas.

Det är ju samma sak med en ridhäst som inte längre kan ridas - de säljs ofta billigt som avelshästar, eller närapå skänks bort som promenadhästar (eller slaktas).

Därmed inte sagt att man ska skänka bort sina hästar, det menar jag inte!! Men personligen skulle jag nog inte betala mer än de 10-20.000 som man idag tar för varmblod och kallblod, helt enkelt för att det krävs mycket arbete för att skola om en ridtravare från travbanan till att bli ridhäst.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
303
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
435
Senast: Pegasus63
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat