Sluta röka med niktinplåster

BaconBob

Trådstartare
Någon här som slutat röka med hjälp av nikotinplåster?

Jag har en fundering på hur länge man ska ta varje steg i nedtrappningen av styrkan på nikotinplåster, jag är bara inne på tredje dagen och har den starkaste på 21mg/24/h, är det rimligt att gå på steg två när det här paketet på 14 st är slut eller ska man köra längre på varje styrka?
 
Jag har slutat röka med nikotinplåster! 😊
Varit rökfri i ungefär 8 månader, inte superlänge men det känns så bra. En frihet (tidigare anpassade jag nästan livet efter ciggen, haha 🤦‍♀️), märks i plånboken och framför allt hälsan, på flera olika sätt! Så skönt också att inte lukta rök längre.

Fantastiskt bra jobbat att du också tagit steget! :banana:
Jag tittade lite i Fass när jag började med plåstret, och dom rekommenderade att man använde styrkan i 3-4 veckor, har för mig att jag använde ungefär så många veckor. Så tycker du kan köpa ett paket till!
Samma med de lägre styrkorna, i ca 3-4 veckor innan man trappar ner/slutar. Tror jag använde lägsta styrkan någon/några veckor längre t o m. Huvudsaken man känner sig redo!
Nu använder jag inga plåster och det fungerar jättebra.
Jag kombinerade även plåstret med sugtabletter, ett tips när begäret känns för stort. Tyckte det var jättebra att kombinera!😁
Lycka till! :bump:
 
Tack, och grymt jobbat själv.👊 och stort tack för ditt svar!!!

Har väl länge tänk att sluta, rökte bara mentholcigaretter och nu när det ska sluta säljas så tyckte jag det var bättre att sluta än försöka hitta något annat som jag visste att jag tyckte var äckligt.

Tror egentligen de starkaste var lite för starka för mig, kände mig småfull och smått illamående de två först dygnen, men det har gått över.
Känner inget röksug mer än själva vanan att ta en cigg, dock kan jag förstå att man lätt går upp i vikt, är fan hungrig hela tiden, det var jag aldrig innan, och efter som jag håller på gå ner i vikt samtigt så är hungerkänslorna lite småjobbiga.

För att peppa mig själv så har jag bokat tid för tandblekning min tandläkare har tyckt att det var meningslöst så länge jag rökte, så nu tänkte jag att det ska hjälpa mig också att hålla det om jag någon gång riskerar att falla tillbaka.
 
Jag började med plåster när jag slutade för åtta år sen, men efter en knapp vecka glömde jag ta på plåstret på morgonen och eftersom jag var för snål för att köpa nya stod jag ut under arbetsdagen. Och eftersom jag hade klarat en hel dag utan satte jag inte på det när jag kom hem utan använde min viljestyrka till att låta bli att röka. Till saken hör att jag fick hudproblem av plåstrena.

Om tre veckor har jag varit rökfri i åtta år.
 
Jag slutade röka med hjälp av nikotinplåster för jättelänge sen, 2003...
Grejen för mig har varit att aldrig falla för att feströka. Har aldrig tagit ett enda bloss efter det och är oerhört stolt över det. Men säger som @Görel, jag fick lite hudproblem med plåster. Me det har jag haft med andra plåster också. Så det går verkligen!
Däremot kommer jag inte ihåg hur lång tid det tog med plåster mer än att jag följde rekommendationerna.
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 362
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 487
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 984
Senast: Blyger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 083
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp