Sluta amma

Sv: Sluta amma

Det är lika viktigt att bebisar får i sig råmjölken.
Även om jag inte kommer amma om jag får fler barn, kommer jag se till att bebisen får i sig den första råmjölken.
Sen om jag ammar bara de första dagarna, eller pumpar, får jag besluta om då.
 
Sv: Sluta amma

Vad jag har förstått så ammar de flesta det allra första och slutar sedan när mjölken runnit till av olika anledningar.
 
Sv: Sluta amma

Ja det tror jag stämmer dock vet jag en del som absolut VÄGRAR ta upp bebeisen till bröstet när den fötts och hoppat råmjöken och inte velat pumpa ur heller så visst finns det de som gör så.
 
Sv: Sluta amma

På tal om amning tycker jag att trenden verkar vara kort amning. Jag ammade solklart längst, i drygt 1 1/2 år. Hade kunnat fortsatt om inte sonen blev så fixerad, jag kunde liksom inte ens leka med honom, jag var bara tuttar och mjölk så vår relation blev konstig då. Så var det dock inte hela tiden. Men alla andra i min föräldragrupp hade lsutat redan efter 6 månader och jag fick alltid höra "Ammar du ÄN? Har du inte slutat än?" som om det jag gjorde var helt knepigt...
Har hört detta av många andra också.
 
Sv: Sluta amma

Jag har aldrig varit inne på amning. När jag var gravid var min tanke om det ett enda stort :NEJ. Jag vet inte varför, men så var mina känslor om det. Jag delammar min son, typ hälften hälften.

I början var det inte särskilt ofta för att det gjorde så ont. Men så började jag att pumpa och efter ett tag så gick det igen.

Jag ammar inte om det är fler än min sambo som är i närheten. Jag kan göra det om jag får gå in i ett stängt rum.

Jag tänker alltid på min sons bästa och ¨så länge han mår bra och tar både flaska och tutte utan problem så ser jag inget problem i det. Men jag undrar bara vf vissa tycker att man är en dålig morsa bara för att man väljer bort det?

När min son är 4 mån och kan börja med smakisar, så kommer jag antagligen inte amma alls. Det får jag se......
 

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 786
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 385
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
9 507
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp