susanne
Trådstartare
Nu är det dags att definitivt sluta amma. Problemet är att lillan tycker att det är det absolut bästa som finns. Lillan fyller två i februari och har mycket bestämda åsikter om ammningen. Våra fasta pass är på morgonen direkt efter uppstigning, direkt när jag kommer hem från jobbet, samt en stund före läggning. Om jag är hemma hela dagen så blir det ganska många gånger till om lillan får bestämma. Om jag inte är hemma så går det bra, men så fort hon ser mig så är det tutte som gäller.
Problemet nu när vi ska sluta är att hon blir så väldigt arg när hon inte får och det är så svårt att avleda uppmärksamheten till något annat. En vällingflaska gör henne snarast mer arg. Om pappa tar henne så blir hon jättearg och ropar bara efter mamma.
Min plan är att vänja av henne med ammningen nu under julledigheten (är ledig 2,5 veckor). Att vänta in att hon ska sluta självmant tror jag inte blir på flera år, så det vill jag inte.
Hur har ni gjort?
Hur lång tid har det tagit för barnen att glömma?
Hur lång tid tar det att få barnet at acceptera att det inte blir mer tutte?
Hur gamla var de?
Problemet nu när vi ska sluta är att hon blir så väldigt arg när hon inte får och det är så svårt att avleda uppmärksamheten till något annat. En vällingflaska gör henne snarast mer arg. Om pappa tar henne så blir hon jättearg och ropar bara efter mamma.
Min plan är att vänja av henne med ammningen nu under julledigheten (är ledig 2,5 veckor). Att vänta in att hon ska sluta självmant tror jag inte blir på flera år, så det vill jag inte.
Hur har ni gjort?
Hur lång tid har det tagit för barnen att glömma?
Hur lång tid tar det att få barnet at acceptera att det inte blir mer tutte?
Hur gamla var de?