Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har ciatatet med bilderna att göra
Och var kommer det i från?
Det var inte alltid våra kor eller grisar ville gå dit de skulle och det oavsett om de bara skulle byta hage eller skulle bultas. Däremot ska man inte slå djuren.
Att de skulle ha förmåga att tänka framåt tror jag är att ta i.
Men jag tror inte att djur är rädda för att dö, oavsett hur.
För min del är de mat. Förvisso mat som lever och ska behandlas väl, men ändå mat. Att det blir sjöar av blod när djuren avblodas är inget konstigt. Lite slabbigt, men inte skrämmande.
.
Jag såg några av bilderna, och jag tycker egentligen inte att det som händer efter själva avlivningen är så otäckt (det ser självklart inte så mysigt ut, men djuret känner i alla fall ingenting). Däremot så blir jag väldigt illa till mods när jag tänker på vilken enorm industri det här är. Hur djuren föds upp, ofta i läskigt trånga stallar (jag tänker då främst på grisar och hönor som mig veterligen sällan får en chans att gå ute och böka/sprätta så som de vill göra), och sedan transporteras många mil (och allt fler lär det väl bli när slakteri efter slakteri läggs ner) till en fabrik och slaktas ofta långt innan de ens har uppnåt vuxen ålder.
Jag kan bara inte tänka rationellt i sådana här lägen. För ärligt talat så känner jag bara ett enda stort "fy fan".
Grisarna hade knorr hela vägen - Brukar inte stressade/upprörda grisar ha slak svans? //Linda
Ständig sorg över sin ynkliga storlek o sina klövproblem.Det är en myt att "glada" grisar alltid har knorr, och att den hänger när de är "olyckliga"
Hur tolkar man då minigrisen som inte ens HAR en knorr.
*förlåt lite OT*