Skyldig pengar

Finns det ngt som styrker att lånet av pengarna skett? Typ meddelandehistorik eller likn där det bekräftats?

Nej. Vad jag vet så var lånet 300kr. Sen bjöd B A på några öl och joints samma kväll.

Sen helt plötsligt (1-2 veckor senare) sa B till A att denne var skyldig ytterligare 200kr för detta.

Sedan föreslog B för A att de skulle spela biljard kvitt eller dubbel över detta. Båda var fulla vid detta tillfälle. A accepterade "som en vän" men tänkte inte det var seriöst.
B var uppenbarligen seriös EFTER att h*n vann.

Så därför blev drt 1000kr skuld.

A Tycker inte att de 200kr borde räknas alls.
 
Nej. Vad jag vet så var lånet 300kr. Sen bjöd B A på några öl och joints samma kväll.

Sen helt plötsligt (1-2 veckor senare) sa B till A att denne var skyldig ytterligare 200kr för detta.

Sedan föreslog B för A att de skulle spela biljard kvitt eller dubbel över detta. Båda var fulla vid detta tillfälle. A accepterade "som en vän" men tänkte inte det var seriöst.
B var uppenbarligen seriös EFTER att h*n vann.

Så därför blev drt 1000kr skuld.

A Tycker inte att de 200kr borde räknas alls.

Vilka lirare!
Det är ju oklart om skulden ens existerar.
 
Nej. Vad jag vet så var lånet 300kr. Sen bjöd B A på några öl och joints samma kväll.

Sen helt plötsligt (1-2 veckor senare) sa B till A att denne var skyldig ytterligare 200kr för detta.

Sedan föreslog B för A att de skulle spela biljard kvitt eller dubbel över detta. Båda var fulla vid detta tillfälle. A accepterade "som en vän" men tänkte inte det var seriöst.
B var uppenbarligen seriös EFTER att h*n vann.

Så därför blev drt 1000kr skuld.

A Tycker inte att de 200kr borde räknas alls.
.... :rofl:

Alltså läget blev ju lite av ett annat nu. B får väl lugna ner sig och se ”skulden” som löst
 
Hade inte tjafsat över 1000 kr.
Tolkar ngn som slår ner ngn över 700 kr som komplett galen. Iofs rätt galet beteende oavsett att slå ner folk men det får mig att anta att det rör sig om pundare/smålangare?

Finns det ngt som styrker att lånet av pengarna skett? Typ meddelandehistorik eller likn där det bekräftats?
Usch, kom att tänka på en tragisk händelse som skedde ganska nyligen. Min bästa väninna är gymnasielärare, och något liknande utspelades mellan elev/ f.d elev för 500 spänn med dödlig utgång (och vad jag förstår så var de inte pundare eller dylikt). :cry:
 
För mig beror det hela på om A accepterade att skulden steg till 1000kr eller inte. Om inte hade jag betalt det jag var skyldig, dvs 300kr och sedan anmält. Men om A absolut inte vill dra in polisen, och vill slippa B i framtiden, bör det bästa vara att betala och därefter inte ha mer kontakt med B. Det finns en risk att B ger sig på A igen om hen inte betalar skulden.
 
Gud, vilka högstadievibbar jag fick nu (nej jag gick som ni hör inte i en bra skola).

Rent principiellt anser jag att skulden kvarstår (vet dock inte riktigt vad jag anser om beloppet, rimligtvis 300 kr som hen väl ändå betalt tillbaks?) och misshandeln hanteras separat. Hade jag varit A hade jag betalat tillbaka skulden och lämnat B bakom mig. Hade jag varit B hade jag skitit i skulden och lämnat A bakom mig. Peace of mind är värt mer än pengar.
 
Senast ändrad:
Rent hypotetiskt, hur tänker ni?

A är skyldig B 1000kr.
A betalar tillbaka B 100kr i veckande första 3 veckorna.
Sedan går det 2 veckor utan någon betalning för A har ingen inkomst de veckorna.
Tredje veckan utan betalning attackerar B A för att denne inte har betalat av nåt på sistone och skadar A så denne behöver uppsöka sjukhus för skador.

Så till saken: Bör A betala B resterande nu eller är attacken "betalning nog"?

A och B har varit vänner sen 10 år minst men sedan attacken inte pratat med varandra.
A vill absolut inte betala nu och B vill fortfarande ha betalt ?

Ingen av dem känner att vänskapen är värd att behålla.
Skulden kvarstår ju, så jag skulle betala. Och polisanmäla B för misshandel, vad är det för galning??
 
Nej. Vad jag vet så var lånet 300kr. Sen bjöd B A på några öl och joints samma kväll.

Sen helt plötsligt (1-2 veckor senare) sa B till A att denne var skyldig ytterligare 200kr för detta.

Sedan föreslog B för A att de skulle spela biljard kvitt eller dubbel över detta. Båda var fulla vid detta tillfälle. A accepterade "som en vän" men tänkte inte det var seriöst.
B var uppenbarligen seriös EFTER att h*n vann.

Så därför blev drt 1000kr skuld.

A Tycker inte att de 200kr borde räknas alls.

Oj, vilken verklighet man kan leva i. Låter fattigt (alltså inte bara ekonomiskt) och farligt, skulle hålla mig långt borta från sådana sammanhang.
 

Liknande trådar

Övr. Hund En vän råkade ut för att hunden smet ut, hunden (vi kallar den A) hamnade olyckligtvis i slagsmål med en annan hund (B) som passerade...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Lejonelle
·
Hundavel & Ras Jag har en svår fråga... Jag är fodervärd till en Leonbergervalp som är betalning för en hannes parning. Hannens ägare är min vuxna...
2
Svar
26
· Visningar
3 346
Senast: Laa
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
37 733
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp