Hade avslutat kontakten med båda och hållit mig långt borta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det ngt som styrker att lånet av pengarna skett? Typ meddelandehistorik eller likn där det bekräftats?
Amen!Hade avslutat kontakten med båda och hållit mig långt borta.
Nej. Vad jag vet så var lånet 300kr. Sen bjöd B A på några öl och joints samma kväll.
Sen helt plötsligt (1-2 veckor senare) sa B till A att denne var skyldig ytterligare 200kr för detta.
Sedan föreslog B för A att de skulle spela biljard kvitt eller dubbel över detta. Båda var fulla vid detta tillfälle. A accepterade "som en vän" men tänkte inte det var seriöst.
B var uppenbarligen seriös EFTER att h*n vann.
Så därför blev drt 1000kr skuld.
A Tycker inte att de 200kr borde räknas alls.
....Nej. Vad jag vet så var lånet 300kr. Sen bjöd B A på några öl och joints samma kväll.
Sen helt plötsligt (1-2 veckor senare) sa B till A att denne var skyldig ytterligare 200kr för detta.
Sedan föreslog B för A att de skulle spela biljard kvitt eller dubbel över detta. Båda var fulla vid detta tillfälle. A accepterade "som en vän" men tänkte inte det var seriöst.
Usch, kom att tänka på en tragisk händelse som skedde ganska nyligen. Min bästa väninna är gymnasielärare, och något liknande utspelades mellan elev/ f.d elev för 500 spänn med dödlig utgång (och vad jag förstår så var de inte pundare eller dylikt).Hade inte tjafsat över 1000 kr.
Tolkar ngn som slår ner ngn över 700 kr som komplett galen. Iofs rätt galet beteende oavsett att slå ner folk men det får mig att anta att det rör sig om pundare/smålangare?
Finns det ngt som styrker att lånet av pengarna skett? Typ meddelandehistorik eller likn där det bekräftats?
Jag är hypotetiskt person "C"
Jag känner båda inblandade men står utanför och "tittar på"
Om droger är inblandade SKA väl polisen dras in?Skulle inte dra in polisen om droger var inblandat i dealen, känns ju seriöst inte så lyckat.
Jag skulle inte gjort det om jag vore den som använt droger.Om droger är inblandade SKA väl polisen dras in?
Skulden kvarstår ju, så jag skulle betala. Och polisanmäla B för misshandel, vad är det för galning??Rent hypotetiskt, hur tänker ni?
A är skyldig B 1000kr.
A betalar tillbaka B 100kr i veckande första 3 veckorna.
Sedan går det 2 veckor utan någon betalning för A har ingen inkomst de veckorna.
Tredje veckan utan betalning attackerar B A för att denne inte har betalat av nåt på sistone och skadar A så denne behöver uppsöka sjukhus för skador.
Så till saken: Bör A betala B resterande nu eller är attacken "betalning nog"?
A och B har varit vänner sen 10 år minst men sedan attacken inte pratat med varandra.
A vill absolut inte betala nu och B vill fortfarande ha betalt ?
Ingen av dem känner att vänskapen är värd att behålla.
Det verkar vara den enda rimliga slutsatsen. Panka, våldsamma narkomaner som har nära till att hamna i konflikt skulle jag hålla mig ifrån.Det här låter ju helt absurt.
Som person C hade jag dessutom dragit mig undan från både A och B.
Samma här.Hade avslutat kontakten med båda och hållit mig långt borta.
Nej. Vad jag vet så var lånet 300kr. Sen bjöd B A på några öl och joints samma kväll.