Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle sätta hårt mot hårt och göra en avbetalningsplan - som börjar löpa NU, inte när huset är sålt.Nej, det finns ingen deal om att lånet ska betalas när huset är sålt. Det är bara det är det inte kommer att bli möjligt förrän det är sålt.
Haken är att vi bodde ihopoch när hans pengar var slut räknade han bara med att jag skulle betala mat och bensin ända tills nya pengar kom in. När jag började känna mig utnyttjad satte jag igång med bokföra alla utgifter för att kunna få det utjämnat någon gång. Jag har så att säga aldrig "gått med på" att användas som kassa-ko och det var en stor anledning till att jag så småningom drog.
Jag är inte arg på honom men vill ha tillbaka pengarna, men nu får jag höra hur elak jag äroch att jag hatar honom (vilket jag inte gör). Jag har föreslagit att sänka skulden med 500 kr, men det passar visst inte.
Jag skulle sätta hårt mot hårt och göra en avbetalningsplan - som börjar löpa NU, inte när huset är sålt.
Ajdå får en känsla av att det inte kanske kommer att komma några pengar alls från det hållet då? Finns det ingen annan som kan göra dig den där tjänsten så slipper du blanda in honom i fler affärer?
Grattis, och börja bekanta dig med tanken på att du aldrig kommer få se röken av de där pengarna.
Been there got the t-shirt...
Om en person är skyldig dig 20000 kr och sen gör dig en tjänst som denne vill ha 500 kr för, skulle du då betala?
De 20000 kronorna ska vederbörande betala nån gång sen när huset är sålt, kanske nästa år.
Nu har jag fått andra bud. Nu ska han ändå slutföra jobbet som inte blev klart, utan att jag behöver betala. Men det blev en väldigt tråkig historia av det här.
Skitjobbigt att vara offer för människor som utnyttjar en och samtidigt skuldbelägger en. Hemskt!
Eftersom det är jobbigt och tråkigt, bör man vägra att bli det offret. Offerkoftan är något man väljer att ta på sig i det här fallet.
Vägra bli utnyttjad. Vägra ta emot skuld.
Försök ta kontroll över situationen själv, inte låta dig styras av "andra bud". Du har ju faktiskt 20 000 hållhakar - och kronofogden - på honom.Nu har jag fått andra bud. Nu ska han ändå slutföra jobbet som inte blev klart, utan att jag behöver betala. Men det blev en väldigt tråkig historia av det här.
Ta det via KFM. Då blir oddsen lite högre att du får tillbaka dina pengar.