Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte mina heller. Men vi åker inte i några monsterbackar.Hör och häpna men mina har/hade inga särskilda skydd alls i pulkabacken… Annat är det i skidbacken
Hjälm. Den ena har en småbarns-lekhjälm och den andra skridskohjälm.Vilka skydd har era barn när dom åker i pulkabacken?
Båda mina grabbar har: hockeyhjälm med galler, knä skydd & säkerhetsväst när dom åker pulka/snowracer.
Att grabbarna har dessa skydd, beror på att dom & dom andra barnen älskar att bygga hopp i backen.
Hade skidhjälm.Vilka skydd har era barn när dom åker i pulkabacken?
Båda mina grabbar har: hockeyhjälm med galler, knä skydd & säkerhetsväst när dom åker pulka/snowracer.
Att grabbarna har dessa skydd, beror på att dom & dom andra barnen älskar att bygga hopp i backen.
Nej men det hade jag inte när jag åkte skridskor, slalom eller cyklade heller som liten. Nu har ju folk mycket skydd. Ska jag vara ärlig tyckte jag det var onödigt men satte på hjälm ändå för -vad ska alla tycka.Inga skydd. Här är platt och snön är oftast blandad med gräs och lera
Jag kan inte minnas att jag nånsin hade skydd vid pulkaåkning.
Nej men det hade jag inte när jag åkte skridskor, slalom eller cyklade heller som liten. Nu har ju folk mycket skydd. Ska jag vara ärlig tyckte jag det var onödigt men satte på hjälm ändå för -vad ska alla tycka.
För skridskor känns det dock som en bra grej, minns absolut att jag slog i huvudet ganska ofta när jag åkte skridskor. Ridningen kommer god tvåa på landa på huvudet. Slalom har det aldrig hänt i, men alpina hjälmarna är sjukt sköna och varma