Skulle vilja se lite bilder på era Blandisar :)

Nenneh

Trådstartare
Tänkte d kunde vara kul m en bildtråd för alla som har blandisar;)
Jag kan börja m att lägga in en bild på min egen som Heter Anno å är 6 år å av rasen vit schäfer,Kellpi, schablador,rottis :o Ja som sagt en riktig gatkorsning :D
Här e hon min kära Anno:love:

Anno å Pyzzel:love:

Så släng nu in bilder på era blandisar å berätta lite va d e för raser i dom :laugh:

Sv: Skulle vilja se lite bilder på era Blandisar :)

Vilken sötnos :) Dethär är Thia, min jaktvovve :D Eller snarare pojkvännens jaktvovve som nu ska bli agilityhund. Hon var himla liten på bilderna här, dock, ska försöka hitta nyare.

25% labbe, 25% wachtel, 50% w.s. laika :D

6kz0aaw.jpg

71n8e4j.jpg

6fpwqe0.jpg

Här kommer ett par bilder på Troja:love:Hon är en blandning av vit schäfer 50 % , labrador 25 % och golden 25% Hon är snart 14 månader
th_DSCN0473.jpg

th_DSCN0492.jpg

Nytt försök till bild ett;)
th_DSCN0473.jpg

Om mina bilder funkar forestaller de varan (eller snarare min sambos) hund Farrah. Han har haft henne i snart tre ar och ar den tredje agaren. Jag har kant henne i lite over ett ar och det ar den goaste hund nagonsin. Hon ar troligen korsning mellan labbe och pitbull och vi gissar pa 10-11 ar gammal. Kan totalt tre ord: Trick, Truck och Fight vilket stort sett skildrar hennes onskningar i livet.
Enda nackdelen ar att det kan vara lurigt med nya hundar pa hennes gard (i Canada) men har nere(Florida) gar det bra sa lange ingen attackerar henne eller det finns mat i narheten. Hon kan bli skarp, tolkar det som att labbens mage stoter ihop med pitens huvud da..

Tyvarr ar bilderna av fruktansvart dalig kvalitet, hoppas ni ser nagot alls..

15334616.jpg

20044089.jpg

Har tyvärr inga roligare bilder på denna dator.

Våran älskade Tuffe. :love:
Border Collie (88%), Schäfer (6%) och Golden (6%).

Sommarbad.
phpxioq4t.jpg

Han älskar stora stenar och hoppar upp på allt han hittar. Blandraskompisen Kira hakar på. :D
phpz3zczv.jpg

På dagarna kör han grävmaskin med husse eller stör dom andra byggarna med lek och bus.
phpb3qynz.jpg

Här är dom på Gönalund och bygger attraktionen "Kvasten".
phpkbpr2d.jpg

Det bästa är dock när husse drar igång V8an i veteranbilen och vi åker ut på tur i sommarsolen.

En Zelda har jag :) (bc/schäfer och isländsk fårhund)

IMG_0207.JPG

De som sålde Bianka påstår att hon är renrasig schäfer men det har jag aldrig trott på. Men jag var inte ute efter schäfer heller utan fastnade för individen. Däremot så vet jag inte vad det kan vara mer för ras i henne. Collie kanske? Eller border collie?

Här är i alla fall Bianka

Som valp;
Hundhst003.jpg

Lite äldre;
Frost004.jpg

Stora öron som är väldigt efffektfulla;
0801268.jpg

0801261.jpg

0801263.jpg

Ganska smal nos;
080127Promenad005.jpg

Och stor tunga!
080330Vrsol027.jpg

:love:

Tycker hon är väldigt lik Gabbis "Råda"..och den är ju renrasig.
Har den papper är den ju renras.

Tycker hon är väldigt lik Gabbis "Råda"..och den är ju renrasig.
Har den papper är den ju renras.
Nej, hon har inga papper. Jag ska försöka ta en bild bakifrån, hon har "stövlar" som en collie och riktiga collieben. Plus att nosen är smalare än en schäfers. På brukshundklubben gapskrattade de när jag sa att hon är såld som renrasig schäfer :D

Fast jag håller med om att hon är lik Råda! :) *stolt*

Här har vi min ISIDOR! samojed/labrador!
dålig korsning som resulterade i en svårdresserad, lättskälld stresspelle men ja älskar honom endå! :love:

19969869.jpg

Här kommer våran älskade korsning Fanny (schäfer/rotweiler)
Hon är i vår fylda 12 år och är fortfarande fräch och pigg.
Följer gärna med vår jack russel på äventyr i skogen.

Fanny och pollaren Goliat ( 2år gammalt kort)
19494038.jpg

Så här vit är hon nu om nosen =)
19545622.jpg

Solar i vår värmen (tagit i går)
20042045.jpg

20013163.jpg

20013162.jpg

Här är min kille, korsning mellan St bernhard/new foundland/Engelsk mastiff och amerikans bulldogg. Salig blandning jag vet, men underbar!:D

Här är en bild på min förra hund,vi tog bort honom 2006!
En blandis rottweiler/dobberman,en stor grabb på 60kg..
Hur underbar som helst i psyke o temperament,ja hela paketet!
14713909.jpg

Oj va lik den var en ung groenendael på denna bild. :o Lite andra ögon o så men iaf.

Jättefin!

080127Promenad005.jpg

Underbar. :bow: Lugn, snäll och trogen. Lagom mycket energi och med stor lust att vara till lags. Intelligent och otroligt lättsam. :love: Ingenting är svårt med den hunden. Dock en aning för förarvek i mitt tycke.

Vi upplever inte att han har behov av att valla men där kan man ju vara okunnig också. Inte alls så aktivt krävande som man skulle kunna tro. Mycket golden i sinnet skulle jag vilja säga.

Min åsikt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 977
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 720
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 998
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 076
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka