Skrivbordsunderläggshjälp!!

R

reykurboy

Jag är verkligen urkass på datorer så jag har kanske en något underlig fråga...:crazy:

Hur/var ändrar man så att bilden man valt som bakgrundsbild bara visas en gång tex mitt på skärmen?? När jag lägger dit olika bilder så sitter samma bild ihop och ibland är det massor med likadana bilder (som sitter ihop med varandra)

Någon som förstår hur jag menar och kan hjälpa mig?? :cool:

Sv: Skrivbordsunderläggshjälp!!

Jag är inte i windows nu, men typ högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper. Leta runt lite (bakgrund etc). Det finns någon drop down box där du kan välja sida vid sida, centrerad eller anpassad.

slänger in en bild, som gäller om du kör windows iaf :)
frklaring.jpg

i den inringade menyn på bilden kan du välja om du vill att din bild ska centreras i sin rätta storlek (CENTER), dras ut/ihop så att den precis passar skärmen (STRETCH), eller sättas flera gånger(TILE) (som det är för dig...)

Till er båda två: Tusen tack för hjälpen, jag lyckades!! :bow: :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 805
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 749
Senast: lizzie
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 581
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 530
Senast: Tofs
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur