Skottlossning på skola

Modereringsåsikter tas med fördel i Bukefalos-forumet. Det var jag som raderade, tänkte först bryta ut, men kom sen till flertalet otrevliga inlägg och jag hade varken ork eller tid att sortera ut vilka som kunde brytas ut och vilka som behövde raderas, så jag gjorde det som var enklast för mig då jag tyckte att diskussionen verkligen inte passade i den här tråden.

Så ett tips till alla som föredrar utbrytning framför radering: håll det trevligt och sakligt och rapportera om utbrytning innan ni svarar så är sannolikheten större att det faktiskt bryts ut istället för raderas.

/Mod
Men man får inte kritisera någonting?
Alltså om någon säger en idiotisk sak får man då inte säga jag tycker det var idiotiskt sagt?

Jag tänker att det kan vara svårt att identifiera de mördade då det är sfi-utbildning och alla kanske inte har personnummer (ska erkänna att jag blir osäker på om man får gå sfi om man inte har personnummer, men jag tror det) utan samordningsnummer och då är svårare att hitta i register.
Hör också att det är svårt att få tag i anhöriga. Det är svårare att få tag i folk nu för tiden. Man vill inte synas på sidor som ratsit, har hemligt telefonnummer, och många svarar inte på okända nummer. Detta är fullt förståeligt som samhället har utvecklats med hot och bedrägerier och försäljare. Baksidan blir att det är svårare för myndigheter som behöver få kontakt med invånare.

Jag förstod av pressträffen som att alla offer ännu inte är identifierade. Det går inte ens att föreställa sig oron hos de anhöriga som ännu inte vet vad som hänt deras barn, vän, partner, förälder, kollega, klasskompis :(
Jag uppfattade som att det inte är helt klart med de formella identifieringarna. De kan ändå ha rätt bra koll på vilka personer det är, men inte officiellt kunna säga att det är fastställt.

Ja, alla med ett visst för och efternamn har blivit uthängda nu på FB oavsett var i Sverige dom bor just nu. En har till och med skrivit på olika ställen att han lever så det kan inte vara han men ändå blir han uthängd lite till.

Ja herregud vilken kaostråd. Aldrig varit med om någon liknande där med så mkt fel information.
Även gärningsmannen hade vapenlicens. Sedan att FB fackar upp det och lägger ut fel person som inte ens bor nära Örebro innebär inte att gärningsmannen hade vapenlicens och var jägare.

Fel personer. Nu har mod rensat men herregud alltså. Säkert 3-4 personer som blev uthängda felaktigt.

Jag tänker inte säga vad var det jag sa. Men när 2023 blev godkänt att använda halvautomatiska gevär för jakt sa jag att det är bara en tidsfråga innan ett sådant gevär kommer användas till vid en masskjutning.

Jag funderade precis på hur länge det varit lagligt, såg nyss ett sånt på blocketannons och tänkte att det kändes som ett konstigt jaktvapen...

Jag tänker inte säga vad var det jag sa. Men när 2023 blev godkänt att använda halvautomatiska gevär för jakt sa jag att det är bara en tidsfråga innan ett sådant gevär kommer användas till vid en masskjutning.

Halvautomatiska gevär har väl varit tillåtet länge? Jag har förstått det som att det är AR-vapen som blev tillåtna 2023, med motiveringen att de tekniskt fungerar likadant som de halvautomatiska vapen som redan tilläts användas, även om utseendet skiljer dem åt.

Men med det sagt - jag håller med. Det finns/fanns mig veterligen ingen anledning att tillåta dessa vapen i jakt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Är det vanligt och att rekommendera att man i en överklagan numrerar varje stycke? Som exv. i detta dokument .
Svar
7
· Visningar
788
Avel Läste M. Rundgrens avhandling om avvänjning av föl. Här har vi en som verkligen studerat fölets utveckling:bow: "Berger (1986) fann att... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 372
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31