Skottlossning på skola

Jag jobbar natt så läser i flashback tråden nu när man äntligen kom in där. Men det är helt meningslöst att börja läsa innan sidan 235 minst!

Så trött man blir...
Sociala medier är fulla med kommentarer där folk tar för givet att gärningsmannen har ett visst ursprung. Ingen verkar ha något bevis eller känna till något utan "självklart måste det vara en sån."
Ja, alla med ett visst för och efternamn har blivit uthängda nu på FB oavsett var i Sverige dom bor just nu. En har till och med skrivit på olika ställen att han lever så det kan inte vara han men ändå blir han uthängd lite till.

Usch, jag vill bara ta min familj och isolera mig. Vill inte skicka min dotter till skolan idag men har inte mycket val. Hon har varit hemmasittare och går nu i skolan så jag kan inte riskera att förstöra det genom att visa mig orolig. Hennes skola har iaf låst ytterdörr så vem som helst kan inte gå in. Så det är skönt! Men FY man undrar ju vad som är fel med världen och framför allt vad som är fel med människor?!

Lite matnyttigt om PDV finns att höra i podden ”Över min döda kropp” om någon är intresserad och har missat dem. Det är avsnitt 26, 27, 111, 210 och 212.

Usch, jag vill bara ta min familj och isolera mig. Vill inte skicka min dotter till skolan idag men har inte mycket val. Hon har varit hemmasittare och går nu i skolan så jag kan inte riskera att förstöra det genom att visa mig orolig. Hennes skola har iaf låst ytterdörr så vem som helst kan inte gå in. Så det är skönt! Men FY man undrar ju vad som är fel med världen och framför allt vad som är fel med människor?!
Jag förstår dina känslor men underbart att din dotter går till skolan :heart

Det finns ju en anledning till att den kallas Aftonhoran... allt för att få klick :meh:

De har några enstaka journalister som är bra... men som helhet är den skräp.
Samtidigt, vi har de tidningar vi tigger om att få och det är kvällstidningarna som är så som de alltid varit. Jättemånga är ju inne på Flashback... blir konstigt att tänka att usch Aftonbladet är för geggiga och sedan använda Flashback för att få skvallret som kvällstidningarna inte ska få använda. De får ju annars bara klick på dokusåpor där folk har sex eller ngt? inte nyheter. Dvs ser ändå tillbaka med nostalgi på den tiden då Aftonbladet och Expressen var värst. Kort sagt finns en orsak till att de är det de är. Om folk hade köpt någonting annat/velat ha någonting annat skulle de fått det.

Senast ändrad:
Tack
Jag menar att det är ett aber att inlägg raderas i parti och minut
Skriver man något tokigt så bör man be om ursäkt för det eller tänka sig lite bättre för
Inte bara få det raderat och så låtsas vi som om det aldrig skrevs
Modereringsåsikter tas med fördel i Bukefalos-forumet. Det var jag som raderade, tänkte först bryta ut, men kom sen till flertalet otrevliga inlägg och jag hade varken ork eller tid att sortera ut vilka som kunde brytas ut och vilka som behövde raderas, så jag gjorde det som var enklast för mig då jag tyckte att diskussionen verkligen inte passade i den här tråden.

Så ett tips till alla som föredrar utbrytning framför radering: håll det trevligt och sakligt och rapportera om utbrytning innan ni svarar så är sannolikheten större att det faktiskt bryts ut istället för raderas.

/Mod

Liknande trådar

Skola & Jobb Är det vanligt och att rekommendera att man i en överklagan numrerar varje stycke? Som exv. i detta dokument .
Svar
7
· Visningar
790
Avel Läste M. Rundgrens avhandling om avvänjning av föl. Här har vi en som verkligen studerat fölets utveckling:bow: "Berger (1986) fann att... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 377
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka