Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Läste nånstans att man måste ha skor i bak på hästen om man ska tävla distans, stämmer d? Eller är d bara en fråga om ömhet? Min e inte skodd i bak nu o d känns ju dumt o dra på skor bara för en CR, eller?
HEJ! Numera så får man rida en distansritt barfota, dvs helt oskodd. Men om hästen blir ömfotad under ritten så kan det innebära att du inte blir godkännd i veterinär -besiktningen och alltså inte får en gk ritt. Jag hade inte chansat och startat utan bakskor. Det är ju hemskt tråkigt att rida en hel ritt och sen bli utesluten pga att hästen är öm i hovarna. Det beror ju mycket på hur banan går. Om det är te x kross-grus så händer det lätt att de trampar på en vass sten och blir ömma. Lycka till!
Du vet väll att det finns boots att köpa? Idag finns det ju flera olika märken och modeller också. Annars så får du helt enkelt i förväg undersöka banunderlaget, prata med arrangörerna och folk som har ridit den aktuella sträckan tidigare.
Sliter hästen lätt ner hovarna bak är det också en idé att slå på skor. Min gick utan bakskor innan jag började tävla men då red jag inte på samma sätt som jag gör idag och inte heller lika långt som jag gör på tävling. Den enda som kan avgöra hur du borde göra är du själv som känner din häst bäst
Jo men d svåra i d här fallet e ju att ja inte har en aning om va d finns för vägar o rida på. Lutar åt att ja drar på skor, men d känns oxå som en onödig kostnad då ja måste dra av dom direkt efter tävling (får inte ha bakskor i stallet)
Ett alternativ är ju old mac eller motsvarande. När du bara rider CR går det ju. Däremot blir det ju kanske dags att tänka om ifall du vill klättra i klasserna.
Kläder & Bli fin
Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Juridik & Ekonomi
Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
Trädgård & Växter Jag tänkte mest på hur stora lysrör som skulle vara smidigt. Jag har två lysrörsramper med dubbla lysrör i varje. Då behöver jag inte ha...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.