Sköldpaddor...

S

Sievertsson

Jag har två vattensköldpaddor som jag fått av en kompis som "tröttnat". Någon som vet någon om sköldisar? De får mat speciellt för sköldpaddor och sallad i bland. Jag städar ungefär en gång i veckan då jag byter allt vatten och låter de "rasta" sig i lägenheten. Brukar även släppa ut de annars också, de verkar gilla det! :) Någon som vet hur mycket vatten det ska vara i akvariet? om de ska ha en stor plats som är helt torr? Har frågat i djuraffärer där jag bor men de vet inte riktigt vad som är bäst för en vattensköldpadda?! Tacksam för alla svar!

Kan svara på en av frågorna i alla fall.. De ska ha en torr plats gärna med en lampa som lyser på dem på den. En "fusk-sol" liksom.. Hur mycket vatten de ska ha i akvariet har jag hört olika bud på.. En del säger att de ska ha ett par decimeter vatten andra mer..

Tack för tipsen, har fått reda på en del nu, ska sätta i gång med lite ommöblering i akvariet!!! :)

Du ska skaffa en special sollampa (lysrör) med UVB ljus. (Samma som man har till Leguaner) det vanliga till ormar e för svagt.

Torr plats. Vatten minst lika djupt som skalet är långt.

Vattentemp unga djur 25-28 graderC. Vuxna djur ca 20-25 grader. Vuxna kan klara sig litet kallare också.

Gärna ute i damm om sommaren.

PMa gärna jag har 8 st vattensköldisar av litet olika sorter.

/Kung Tulle

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 939
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 020
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 405
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 092
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar