Skogstokig blev jag idag :((

Sv: Skogstokig blev jag idag :((

Barn har betett sig likadant i alla tider, det är inget nytt, de är inte värre idag.

Nej det kan jag inte hålla med om faktiskt. Det ser man tydligt på ponnytävlingar för att nämna ett exempel där man svär och är uppkäftiga mot både domare och funktionärer. Det hade aldrig någonsin hänt när jag var liten

Nej det kan jag inte hålla med om faktiskt. Det ser man tydligt på ponnytävlingar för att nämna ett exempel där man svär och är uppkäftiga mot både domare och funktionärer. Det hade aldrig någonsin hänt när jag var liten

Håller med dig om att det blivit värre, det kan jg som jobbat som lärare sen -95 samt många av mina mer erfarna kollegor (obs, inte bara på "min" skola) intyga.

Tycker du gjorde helt rätt.

Jag "nejade" flertalet gånger en 11 månaders pojke idag som envisades med att dra min 11 månaders dotter i håret gång på gång.

När jag fått "rädda" och trösta henne flertalet gånger efter han regelrätt gått fram & slitit henne i håret, fick jag helt enkelt nog.

Hon är det enda barnet i gänget som har så långt hår att man kan dra i det. dom andra är fortfarande nästan skalliga medans hon blivit kortklippt redan 2 gånger sen födslen.
Nästa vecka kommer hon bli rejält kortklippt igen trots hon är jättesöt i sitt långa rufs. Är så illa tvungen tyvärr om hon ska slippa bli dragen i håret när hon leker med andra barn.

Mamman sade ingenting om att jag markerade, hon fyade honom flera gånger, men hon kunde inte vara med alltid. Var andra mammor som nejade honom när han slet dottern i håret när jag inte hann stoppa det.

Det har blivit värre för att folk (utomstående) inte vågar säga till.

Jag säger till, har inga problem med att vara "jävla surkärring" när det behövs :devil:

(Jag är aldrig otrevlig mot barn men kan bli skarp om inte de inte lyssnar första gången, bussar är farliga saker).

Vad säger ni andra gjorde jag fel som sa till pojken som i princip försökte välta min barnvagn?

Jag uppskattar andra vuxna som rycker in och hjälper eller tillrättavisar mina barn (eller hundar). Det är värdefullt för barnen att se att även andra vuxna reagerar på deras beteende. Som några redan har sagt; det har ofta större effekt än när föräldrarna själva säger ifrån.

Om jag ser att någon annan tillrättavisar mitt barn håller jag mig ofta i bakgrunden och inväntar effekten. Och om jag hjälper/tillrättavisar någon annans barn, väntar jag mig inte att föräldern ska komma och ta över. Jag vill att han/hon ska känna att han/hon kan koppla av och fortsätta med det han/hon gjorde, eftersom jag har koll just då.

Liknande händelser händer ofta då jag jobbar i butik.
Tycker absolut att man kan säga något om inte mamman varit supersnabb & varit där i samma sekund. Hon borde bara vara tacksam att någon säger till hennes son, för ibland kan det vara bättre eftersom att han verkade tydligen inte ha någon som helst respekt för sin mamma just då ändå.

Och sen är det ju tyvärr inte barnets fel utan förälderns fel... människor får mer än gärna tillrättavisa min unge i framtiden. Så typiskt en del att " det ska man minsann BARA jag göra"

Så jag säger.... inte barn... suck för föräldrar ;)

Jag hade blivit skogstokig- och då menar jag att jag nog puttat bort barnet ... ihhh!!!

Inte fan har de på min vagn att göra.

Hade det vart mitt barn som knuffade någon annans barnvagn så hade jag blivit jätteglad om den personen kunde säga till mitt bran att det var fel, tror i alla fall att mitt barn skulle ta till sig mycket mer av vad du sa än vad jag skulle ha sagt! Rätt gjort!!

Om min son puttat till någon annans barnvagn skulle jag vilja att den mamman sa till och självklart skulle jag göra det också!!
Barn behöver se att vissa saker inte är OK, att det inte bara är mamma som inte tycker det

Kl

Jag tyckte du gjorde helt rätt!

Vi var på barnens hus en gång och i kön till kassan kommer det fram en pojke på kanske 1½år till Arvid. Han nyper Arvid allt vad han kan i ansiktet, det ser ut som kan ska klösa ut ögat på honom. Vad gör mamman? Jo, hon skäller ut sitt andra barn som är kanske 5 år för att hon inte höll koll på lillebror.:grin:

Hade mitt barn gjort så hade jag varit väldigt tacksam över att du sa ifrån!! Har ibland önskat det faktiskt, som någon sa så känns det som att folk inte vågar säga ifrån längre. När jag klipper barn får jag ofta säga ifrån. Mest då syskon som ska klänga på barnet som blir klippt medans mamma sitter i soffan och läser en tidning och lyfter inte ens blicken... Urk...

Nej, bra gjort säger jag!!

Jag tycker att det är jobbigt med alla småbarn vars föräldrar inte orkar engagera sig (öf, lekparken, badhuset m.m).
Senast igår blev E illa knuffad i lekparken av en äldre tjej som tyckte hela parken var hennes. Såg sedan att mamman satt brevid och såg händelsen utan att korrigera sitt barn.

Tycker absolut du gjorde rätt!!

Har inte heller några problem att säga till barn :grin:, jobbar som ridlärare och jag tycker nog att föräldrar är väldigt mycket flatare idag än för bara några år sen! Sen anpassar man givetvis tillsägelsen till ålder på barnet och vad barnet gjort,tycker man kommer ganska långt på att prata med barn istället för till barn ;).

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Behöver ventilera och spy lite galla. Ni som läst mina förra trådar om sonens pappa och allt strul vet litegrann hur det varit innan...
2 3
Svar
45
· Visningar
9 654
J
  • Låst
Övr. Barn Min sons(8 år) fröken har en bild av min son som en som slåss vilket är fel. Men jag är orolig för att hans självuppfattning påverkas...
Svar
8
· Visningar
1 007
Senast: Jacki
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 835
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar