rubytoo
Trådstartare
Var och handlade på ett större köpcentra idag och Gustav (10mån) ligger och halvsover i vagnen. När vi kommer in i den ena affären så springer det runt två pojkar i omkring 5-6års åldern och är både väldigt högljudda och drar i klädsnurrorna mm.
jag bryr mig inte speciellt mycket om detta utan går vidare dit jag skall när mamman till barnen tar tag i ena barnet och säger till honom att vara lite tystare inget illa om det alls utan helt rätt, MEN då händer det jag blev fruktansvärt arg på och det är att när mamman släpper barnet så springer han fram till min barnvagn och knuffar hårt tre gånger på den framifrån så den svajar ordentligt. Jag är glad att Gustav låg ner annars vet jag inte vad som hänt (jo han sitter i sele )
Då säger jag till pojken att så gör man inte varpå hans mamma talar om för mig i mycket irriterad ton att detta sköter hon för det är minsann hennes barn. Jag kontrar med att det är ju mitt barn och barnvagn han försöker att välta, då blir hon än mer irriterad och talar om för mig att jo det är hennes barn så jag skall inte säga till honom.
Jag går då därifrån för jag känner inte för att bråka i en affär över något jag anser mig ha rätt i.
Vad säger ni andra gjorde jag fel som sa till pojken som i princip försökte välta min barnvagn?
Personligen tyckte jag att mamman gjorde fel mot mig att vara otrevlig för det var ju fel av pojken att göra så, hade det varit Gustav som gjort så så hade jag först och främst bett om ursäkt för hans beteende och inte snäsa av mamman.
Detta har irriterat mig hela dagen efter det hände och att jag var så tam