Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Visst är det så!! Är mina tankar som förstör många gånger. I grunden har jag en supersnäll häst ju. Mer jag själv som är lite osäker och rädd att något ska hända.

Min gamle hund är också mer flaxig och stimmig så han vågar jag inte ha med. Men yngste hunden är aktiv fast ändå lugn i nån konstig kombination.

KL

är sååååå spänd.. ! i morgon hämtar jag den nya stjärnan :D ska till stallet å packa lite å fixa med transporten efter jobbet så de bara är att åka i morgon bitt.. ska bli så kul:D

Idag var vi ute och red. Känns verkligen som vår idag! Solen värmer på och krokus och snödroppar har slått ut :love:

Bella i sina nya outfit.

Pepsi. Jag kan faktiskt inte avgöra om schabraket passar färgmässigt eller inte :cautious:

Mysiga ridvägar har vi också och på vissa ställen är det jättebra klätterbackar

Visst var det en härlig dag :)! Vilka trevliga ridvägar ni har - underbart :). Själv får jag ofta hålla mig till asfalt, tyvärr.

här kommer lite bilder.. dock ville han ju inte stå still när vi kom hem.. men de får man ju förstå med massa nya hästar=)

tack så mycket =) hoppas jag med.. han måste bara lära sig lite respekt från marken. han är lite bufflig å inser inte att vi är lite mindre än honom:P men de lär han sig snart.. dehar jag lärt hästar förut:P

Vilken fining!!:love: håller mina tummar o hoppas ni kommer att trivas ihop! Jag blir också köpsugen , men jag får hålla mig ett tag till :D

Men åh, snygging! :love:

KL

Jag var ute på två timmars ritt i det fina vädret idag, vi utforskade en ny väg! Den slingrade sig upp på ett berg och sedan blev det lite letande för att hitta en lämplig väg ned från berget utan att behöva gå samma väg tillbaka. Vi lyckades till slut :D Den vägen kommer ridas fler gånger!

1ee9a9f8a70f11e38d500e95e42e6ae1_8.jpg

debf254ca70e11e3811812cc5325a5e4_8.jpg

Det är det som är naktdelen med att stå i vissa stall. Antingen finns det väldigt få ridvägar eller så får man rida långt på asfalt för att komma till skog. Och man har olika referenser när någon säger 'många ridvägar'. Det kan vara allt från 3 olika rundor till 17.

Det tycker jag ser ut som en urmysig ridväg :love: Härligt när man kan vara ute länge och njuta av naturen

kl

ja då har man tagit första skogsturen på hemmaplan med Top idag då..=) han var jätteduktig..först kom hanin å vi provade uttrustning osv å min sadel verkar passa:D ska låta en sadelprovare kollapå den åxå. sen så stod han inne säkert en timme för att vi skulle kolla saker.. sen var de att sadla å rida ut.. han ville dock inte stå still när jag skulle sitta upp.. måste ju ha en pall.. å de var inga problem att ställa fram den men så fort jag klev upp på den så gick hn undan.. å jag följde efter å bad han stå stilla å till slut blev han frustrerad å började skrapa i marken å kasta med huvudet.. så tror att de blev lite missförstånd mellan oss.. men de ä rnågot vi får lära oss.. var ju trots allt första ridturen=)väl i skogen så skötte han sig jätte bra. förutom att han kastar väldigt med huvudet.. så vi får försöka träna bort de åxå.. martingal på:P för blev nästan knockad haha

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
29
· Visningar
2 627
Senast: pepp
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 117
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar