Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Vad duktig du är :) Fortsätt så även när motivationen dippar så kan du snart njuta av en vanligt runda i skogen.

Jag har själv haft en motivationsdipp och är påväg upp ur den. Var uppe hos en kompis och red urmysiga PRE. Länge sedan jag skrattade så mycket att jag höll på att trilla av sadeln. Dessutom var det underbart att galoppera så fort att man fick tårar i ögonen!

Red lektion på en PRE med mycket energi och det var något helt annat än mina två ponnyer där hemma. Jag tror aldrig att jag har känt att jag har kunnat rida så bra som på den hästen som svarade på allt jag gjorde (och ibland vad jag inte gjorde...). Visst var det svårt att rida så man inte flöt för mycket in i volten eller för mycket ut. Och galoppen var urhärlig!

Igår var jag ute och red 2½ timme med en kompis från gamla stallet. Gissa om jag hade ont i jumskarna efter all ridning denna veckan :D

Fy vad härligt det låter!!

Var ute i morse vid 9. Tog med ena hunden och även hästen. Gick en sväng i skogen. Första gången jag har med hunden samtidigt men det gick jättebra.

Fy vad jag saknat detta alltså!!

Kan bjuda på en bild. Inte jag som rider men hästen fick jag prova. Och han är ännu fina i verkligheten :love:

kl

nu är jag snart med häst.. var å provred en urmysig å snäll häst idag.. en fredriksborgare på 6 år 168 hög å lång är han med haha.. så handpenning är lagd så hoppas på att få hämta honom i helgen.=) *glad*

KL

Idag blev det en väldigt spännande uteritt, må jag säga :D

Sofia, Penny och Hedda med varsin ryttare, medan jag agerade täthäst utan häst men med Märta och Silke som svans :angel: Fyra km i skritt, trav och galopp. Som "täthäst" fick jag springa som en idiot. I fodrade jodphurs och ridbyxor var det en ganska spännande upplevelse :D

1798527_10201440840518640_1405917097_n.jpg

Märta har på sig en reflexväst :angel:

Var roligt att höra!:D hoppas ni kommer trivas ihop! :)
Jag har också börjat spana på annonser igen även om det inte är läge ännu på ett tag ^^

tack:D ja de känns bra faktiskt.. men jag har mycket att jobba på.. måste jobba upp tillit till hästar i ridningen igen.. å de tar säkert ett tag men för varje gång som man rider å de INTE händer nåt å han INTE tittar på saker kommer de bara att bli bättre=) för denna hästenverkade verkligen jätte cool å inte stressar upp sig för ljud å saker.. toppen:D

ja men man ska vara ute i god tid å titta på utbudet;)

Samma här, senaste hästen vände mig från totalt orädd till osäker pga oförutsägbara otrevliga idéer han hade för sig ute , så jag förstår hur du känner och håller mina tummar att du kan känna dig trygg med den nya :)

Haha precis!;)

Vad roligt! Hoppas du får mycket roligt med honom och att han motsvarar dina förväntningar :) Sophia var här igår och jag kunde inte hålla mej, jag var nyfiken på om du hittade en häst du tyckte om :o:)

Glöm inte bilderna sen ;)

kl

nu är jag snart med häst.. var å provred en urmysig å snäll häst idag.. en fredriksborgare på 6 år 168 hög å lång är han med haha.. så handpenning är lagd så hoppas på att få hämta honom i helgen.=) *glad*

Vad roligt! :)

Uppdatera gärna när du hämtat honom sedan, hoppas att ni kommer att trivas ihop :)

Att det gick bra och att du verkade trivas med hästen så att du lade handpenningen :)

Idag blev det shopping i Ullared. Kunde inte hålla mej men det blev lite grejer.. O_o

Att det gick bra och att du verkade trivas med hästen så att du lade handpenningen :)

Idag blev det shopping i Ullared. Kunde inte hålla mej men det blev lite grejer.. O_o

Åh gillar verkligen gekås :D

Har planer på att åka dit inom en snar framtid och det slutar alltid med att man kommer hem med en massa roliga saker man inte visst att man behövde :o

Vet någon här inne om dom har bomhållare och skenor till hinderstöd där? Tänkte att jag skulle försöka mig på att bygga lite hinder nämligen

Glad!!

Tog ut gammelhästen på en barbackatur ikväll. Hade även med mig yngsta hunden som gick gå lös hela rundan. Tidigare har jag blivit spänd och nervös vid hästmöten, fått för mig att min häst blir galen och ska springa efter dom. Vilket i sin tur lett till att han faktiskt stimmat upp sig lite och det har gjort mig ännu mer nervös.
Ikväll blev vi "omkörda" av en häst + ryttare. Jag hoppade av och stod på marken och gav hunden kommando att gå ut och sätta sig i skogen. Var nog mest fokuserad på honom så jag hade inte riktigt tid att va orolig att hästen skulle bli nervös. Tänka sig, allt gick bra trots att andra hästen red förbi och dessutom började trava.

Så jäkla nöjd och glad för både hund och häst var så jäkla duktiga!!!

Ja, ofta hittar man en hel del som man skulle vilja köpa. Det var länge sedan jag köpte så mycket till hästen och mej på samma gång. Jackan var jätte skön och varm. Frös inte en sekund igår när vi var ute och red.

Ofta är det man själv som gör det värre för man tänker på allt som kan hända ;)

Härligt med en tur i skogen tillsammans med hunden! Önskar jag kunde ta med mej min men hon är för 'flaxig' och har ingen direkt koll på hästen.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
29
· Visningar
2 627
Senast: pepp
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 117
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar