C
Carolrita
Sv: Skogans Orlov
Åfan, det var tragiskt!
Åfan, det var tragiskt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vad tror ni om honom som avelshingst? nån som har träffat nån avkomma till honom, hur är den i såna fall? (exteriör, psyke mm)
Just det ja! Det var väl du som skulle betäcka med Fill V? Nu har du ju varit sugen på Orlov lääänge! Jag tycker att du ska slå till, jag har redan två av honomJag var allmänt nyfiken, då jag varit smått intresserad av att betäcka min märr med honom. Han har varit i tankarna, o det var därför jag undrade lite om han skulle stå på samma ställe eller om han kommer stå nånannanstans för nästa år.
Men givetvis ska jag ta kontakt med både ägarna o stuteriet om grejen. Tack iallafall.
Just det ja! Det var väl du som skulle betäcka med Fill V? Nu har du ju varit sugen på Orlov lääänge! Jag tycker att du ska slå till, jag har redan två av honom
Om allt går vägen ska vi få ett föl efter Orlov nästa år.
Är det ngn mer än Ghost som har avkommer efter honom som skulle vilja lägga ut lite bilder. Hade varit kul att se
Ja, dom två vi har fått är korrekta. Snälla och kloka är våra men sedan har dom ju också en mamma med ett underbart psyke.Jäpp, det var jag! Har ett stoföl efter Fill V som kom ut i maj i år. En liten fin fröken med massa hyss för sig (fått det efter sin mamma, som oxå varit busig).
Egentligen har jag inte planerat att ta ett föl på märren nu iår, men kanske nästa år. Men då kör jag hellre ner märren till Orlov, så att jag oxå får träffa herr´n. Så att jag får bilda mig en egen uppfattning om hingsten. Har ngr vänner som bor i Skåne. Ska kika in på din sida o kolla efter avkommorna
Är dom korrekta i benställningen? Snälla o kloka? Det verkar ju många vara!
Finns det hästar som är heta vid inkörning? Mer eller mindre rädda har jag träfft men ingen som varit het från början.
Min var i vagn två ggr innan bete, tömkördes 3-4 ggr, gick med vagnen lös 3 ggr, sen vad det bara att spänna för och åka. Trots att sällskapshästen blev livrädd för nåt och drog iväg den andra gången höll hon ordning på nerverna. Duktig tjej.
Vad menar du med "märrig"? Jag har insett att olika mäniskor väger in olika beteenden i det.
Finns det hästar som är heta vid inkörning? Mer eller mindre rädda har jag träfft men ingen som varit het från början.
Min var i vagn två ggr innan bete, tömkördes 3-4 ggr, gick med vagnen lös 3 ggr, sen vad det bara att spänna för och åka. Trots att sällskapshästen blev livrädd för nåt och drog iväg den andra gången höll hon ordning på nerverna. Duktig tjej.
Vad menar du med "märrig"? Jag har insett att olika mäniskor väger in olika beteenden i det.
Percy´s Ella går premielopp på måndag, Halmstad!