Skogans Orlov

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare misscocacola
  • Startdatum Startdatum
Sv: Skogans Orlov

Jag var allmänt nyfiken, då jag varit smått intresserad av att betäcka min märr med honom. Han har varit i tankarna, o det var därför jag undrade lite om han skulle stå på samma ställe eller om han kommer stå nånannanstans för nästa år.
Men givetvis ska jag ta kontakt med både ägarna o stuteriet om grejen. Tack iallafall.
Just det ja! Det var väl du som skulle betäcka med Fill V? Nu har du ju varit sugen på Orlov lääänge! Jag tycker att du ska slå till, jag har redan två av honom ;)

Just det ja! Det var väl du som skulle betäcka med Fill V? Nu har du ju varit sugen på Orlov lääänge! Jag tycker att du ska slå till, jag har redan två av honom ;)

Jäpp, det var jag! Har ett stoföl efter Fill V som kom ut i maj i år. En liten fin fröken med massa hyss för sig (fått det efter sin mamma, som oxå varit busig).
Egentligen har jag inte planerat att ta ett föl på märren nu iår, men kanske nästa år. Men då kör jag hellre ner märren till Orlov, så att jag oxå får träffa herr´n. Så att jag får bilda mig en egen uppfattning om hingsten. Har ngr vänner som bor i Skåne. Ska kika in på din sida o kolla efter avkommorna ;)

Är dom korrekta i benställningen? Snälla o kloka? Det verkar ju många vara!

Om allt går vägen ska vi få ett föl efter Orlov nästa år.:banana:
Är det ngn mer än Ghost som har avkommer efter honom som skulle vilja lägga ut lite bilder. Hade varit kul att se:bow::rofl:

jag kan göra det bara jag kommer på hur jag gör

Jäpp, det var jag! Har ett stoföl efter Fill V som kom ut i maj i år. En liten fin fröken med massa hyss för sig (fått det efter sin mamma, som oxå varit busig).
Egentligen har jag inte planerat att ta ett föl på märren nu iår, men kanske nästa år. Men då kör jag hellre ner märren till Orlov, så att jag oxå får träffa herr´n. Så att jag får bilda mig en egen uppfattning om hingsten. Har ngr vänner som bor i Skåne. Ska kika in på din sida o kolla efter avkommorna ;)

Är dom korrekta i benställningen? Snälla o kloka? Det verkar ju många vara!
Ja, dom två vi har fått är korrekta. Snälla och kloka är våra men sedan har dom ju också en mamma med ett underbart psyke.

jag kom ej på hur jag gjorde tyvärr men ska försöka senare idag

Alla ni som har Orlovavkommer!!
Hur är de i psyket, hur var de att köra in, heta, lata, hingstarna hingstiga, stona "märriga" ???Berätta:bump::bow:

jag har ett sto och en hingst efter honom stoet som nu är 2 är lungn och sansad var lätt att köra in men lite envis men då var vi två hon är super att köra och väldigt trevlig att hålla på med fråga om det var nåt mer

Finns det hästar som är heta vid inkörning? Mer eller mindre rädda har jag träfft men ingen som varit het från början.

Min var i vagn två ggr innan bete, tömkördes 3-4 ggr, gick med vagnen lös 3 ggr, sen vad det bara att spänna för och åka. Trots att sällskapshästen blev livrädd för nåt och drog iväg den andra gången höll hon ordning på nerverna. Duktig tjej.

Vad menar du med "märrig"? Jag har insett att olika mäniskor väger in olika beteenden i det.

Finns det hästar som är heta vid inkörning? Mer eller mindre rädda har jag träfft men ingen som varit het från början.

Min var i vagn två ggr innan bete, tömkördes 3-4 ggr, gick med vagnen lös 3 ggr, sen vad det bara att spänna för och åka. Trots att sällskapshästen blev livrädd för nåt och drog iväg den andra gången höll hon ordning på nerverna. Duktig tjej.

Vad menar du med "märrig"? Jag har insett att olika mäniskor väger in olika beteenden i det.

När jag skrev het tänkte jag väl närmast på dem som är i startbar ålder, typ hur de är på banan o i tävlingssammanhang,provlopp o.s.v.

"Märrig" menade jag väl inte ngt specifikt just i detta sammanhanget, mera allmänt.

Förresten låter som en klok o trevlig tjej du har:)Lycka till med henne.

Tack så mycket! Vi var givetvis på plats då och han såg riktigt läcker ut :d

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
788
Senast: miumiu
·
L
Övr. Hund Har nån här nåt tips om man har en vuxen hund som är dum mot valpar? Alltså typ att den försöker an falla och är ARG inte bara lite sur...
2
Svar
20
· Visningar
3 052
Senast: WildWilma
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka