Skogans Orlov

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare misscocacola
  • Startdatum Startdatum
M

misscocacola

vad tror ni om honom som avelshingst? nån som har träffat nån avkomma till honom, hur är den i såna fall? (exteriör, psyke mm) :)

Sv: Skogans Orlov

Det får Ghost svara på, eftersom hon har en avkomma efter honom :angel:

Jag har ju bara haft min hemma i en månad, men hon är verkligen en trevlig individ.

Bild 1,5 månad:

060728003.jpg

Bild 10,5 månad:

070324002.jpg

Hon är snäll, supersocial, "lugn och framåt" och tuff nog att kaxa mot treårsvalacken i hagen. :D Verkar riktigt klok också förutom att hon vägrar att lära sig att trycka i vattenkoppen. :angel: "Vi hade flottörkopp på förra stället, myyycket bättre för då slipper man göra två saker för att få vatten"

Hon är en bit över 140 cm nu och har längre ben är fyraåringen. :idea: Exteriört så kom hon ut lite x-ig men det har rättat till sig, och som syns redan på fölbilden är hon ingen kort tjej.

Jag gillar henne riktigt mycket faktiskt. Det ser ut att finnas mycket trav i henne också. Hanteringsmässigt har jag bara hunnit ha huvudlag på henne och lagt på selen, och så har vi lekt lite med vagnen. Vi får väl se om jag säger samma sak längre fram?

Jag har hört de som tror på Skogans Orlov i avelsboxen och jag har även hört de som inte tror på honom. Frysmärkarna som frysmärkte Moa tror inte på honom.

hej på er det var väldigt finnt skrivit om honom. det är min häst har två avkommer efter honom en som nu är 2 och är väldigt social trevlig att ha med göra med men en bestämd dam ni kan gärna fråga om ni vill veta nåt om orlov själv det kan jag svara på haft honom sen han var 2

om du vill veta hur hans ungar är kontakta där han står får du mer info

Tillägg:

Jag har en kompis som har en tvååring i träning på Kalmar och vad jag förstått artar den sig fint. :idea:

Den har jag inte sett sen han var föl men då var det en trevlig typ av häst.

de flesta som fått en avkomma efter orlov är hel nöjda plus de är väldigt klocka och sympatiska

Angående Skogans orlov så kan jag berätta att hingsten själv är en underbar individ som är mycket social och trevlig. Han står på Björkhaga stuteri och myser bland stona. säger inte särskilt mycket, en mycket cool kille. Han borde med sin stam och sina prestationer och sin egen styrka som han visade i lopp! Han klarade alla distanser. Från alla lägen,dödens, i rygg och i ledningen. Han har en tävlande bror som heter Skogans Joker. jag ska kolla mer om han har föl på sitt stuteri så kanske jag kan säga nåt mer sen om honom. Mamma Skogsbotösen har lämnat 3 st som är flerfaldiga miljonärer....

jag har skött orlov sen han var 2 år han klara nästan alla distanser men lång distans har han aldrig startat på så. jag är ej säker men där var ett föl på stuteriet men jag har flyttat det nu. men en sak du har rätt i han är en cool kille som har en speciell plats i mitt hjärta. en sak du kanske skulle kolla upp innan du skriver det är om han gått från alla possitioner och det har han ej har aldrig gått från innerspår förutom i ledningen så du kanske ska kolla upp det innan du skriver nåt nästa gång för jag har varit med vid alla hans lopp och har de på video men det var ändå snällt skrivit

jag har skött orlov sen han var 2 år han klara nästan alla distanser men lång distans har han aldrig startat på så. jag är ej säker men där var ett föl på stuteriet men jag har flyttat det nu. men en sak du har rätt i han är en cool kille som har en speciell plats i mitt hjärta. en sak du kanske skulle kolla upp innan du skriver det är om han gått från alla possitioner och det har han ej har aldrig gått från innerspår förutom i ledningen så du kanske ska kolla upp det innan du skriver nåt nästa gång för jag har varit med vid alla hans lopp och har de på video men det var ändå snällt skrivit

:rofl: :rofl: :rofl: :bow: :bow:

Bra att du skriver och förtydligar. Jag tyckte att det var ett märkligt inlägg så det mesta faktiskt står skrivet någonstans om man forskar.

Men visst var det så att vi inte får uppge var hingstar står stationerade här på forumet. :angel: Nu syftar jag inte på dig alltså...:D

tack för det jag blev bara så rent av förbannad på henne när jag vet vad som stämmer och inte stämmer på den hästen när man sköt honom sen han var 2 år till han slutade tävla

enligt blodbanken så är det ca 35% franskt och 65% amerikanskt så om man ska tro dom så är det inte nåt ryskt i honom :D

Vad menar du excelsior? :confused:
Han har ju startat på lång distans!

Ja, han har ju vunnit på distaner längre än 2500 meter flera gånger, t o m i Frankrike även om han aldrig vann på Vincennes.

det är ingen orlov travare i han orlov är även en diamant vi tänkte när hans pappa heter diamond way hade det varit kul om han hade hetat nåt med nån diamant

nej det har han ej i så fall står det fel för vi strök han i sista sikund

lång distans menar jag med 3000 meter el längre ja han vunnit på 2500 -2800 men aldrig på 3000-4000 meter

Fast lång distans är ju de distanser som är över 2140 m....

Du kanske känner min kompis....K från Boden, hon har Surprice, Golden G och dräktigt med Orlov....

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
788
Senast: miumiu
·
L
Övr. Hund Har nån här nåt tips om man har en vuxen hund som är dum mot valpar? Alltså typ att den försöker an falla och är ARG inte bara lite sur...
2
Svar
20
· Visningar
3 052
Senast: WildWilma
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka