O

OfF

Har läst i Tr och försökt hitta svar, men hittade inte så jag tänkte ta hjälp av er:)

Jag ska tävla på Lördag och hade tänkt och ha en svart tröjja med en vit"tenniströjja" under. Är den kragen ok eller måste men ha en sån där hög?

Hoppas att ni förstår hur jag menar..

Tacksam för svar :)

//Karin

P.s ska tävla lokal... d.s

Sv: Skjorta?

Hej!
I TR står det "polotröja eller skjorta med krage. Vid nationella tävlingar eller högra krävs slips till skjorta med traditionell krage"

antar att kragen är som en skjortkrage brukar vara men är osäker på om du får rida med de..

är det Brämhultshoppet du ska till? :)

Hej!
ja, det var det enda jag hittade..
men på en "vanlig skjorta" är det ju liggande krage..

Japp, brämhult är det. Första tävlingen:)

Ska du dit??

/KJ

Japp det ska jag :) Rider 90 och 1 m med hästen Coolgrange danger.
Vilka klasser ska du rida?

Eftersom det är en lokal tävling så finns det inga krav på skjortan.
Du får lov att rida i fritidströja/jacka och den klädsel du beskriver klarar sig gott och väl under den beskrivningen så kör på bara!

Hej!
I TR står det "polotröja eller skjorta med krage. Vid nationella tävlingar eller högra krävs slips till skjorta med traditionell krage"

Även till tjejer? För jag har för mig att jag har sett många som rider utan. :confused:

Hej!

antar att kragen är som en skjortkrage brukar vara men är osäker på om du får rida med de..

Även till tjejer? För jag har för mig att jag har sett många som rider utan. :confused:

skulle gissa på att "skjorta med krage" är en skjorta med hög krage medans en "skjorta med traditionell krage" är en skjorta med liggande krage..

jag har fotat på nationella tävlingar idag (högbospelen) och har efter en snabbtitt på bilderna se att tjejerna har höga kragar utan slips och de flesta grabbar har liggande krage och slips (vit)..

Senast ändrad av en moderator:

Tack så mkt för alla svar, då har jag lite kolla till nästa gång:)

Jag startade 80 och 90 cm. Hästen heter Imperial Stout.

//Karin

Gammal tråd, jag vet! Men hoppade ni storhäst så kan jag mycket väl ha bilder på er, var där hela dagen då min tränare var domare! Fotade massor. PMa om ni vill att ja ska se efter lite bilder på er! :)

På lokal behöver du nt ha skjorta vad jag vet, jag har det dock alltid :)
From regional måste du iaf ha kavaj om du inte har säkerhetsväst över :)

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 864
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka