Skimmeltråden nr 2!

Sv: Skimmeltråden nr 2!

I stallet har vi en isläning som är 148 cm hög.....mamman är 137 cm hög, pappan 140 cm! :p
Så vart han fick all växtkraft ifrån kan man undra!! :p

Åhh, vilken fin häst du har! och vilken häftig korsning! :)

Jag har också en connemara korsning (med fullblod) och jag hade ingen erfarenhet alls av connemaror innan jag träffade henne men jag misstänker att det är coolheten hon fått av connemarasidan...

*kl*

Det var länge sen jag uppdaterade här nu, tiden har inte riktigt räckt till... men vi tragglar på och har nu börjat jobba ordentligt med galoppen och jag märker framsteg nästan varje dag - från att tidigare haft ett läge i galoppen kan vi nu faktiskt korta upp galoppen utan att vi står och hoppar jämfota på stället med en spänd häst som följd.
En kompis till mig ska få rida henne lite mer regelbundet i vinter (är tanken som jag hoppas kommer gå igenom) och det kommer hjälpa mig oerhört.

Vi kommer inte kunna träna för min tränare något direkt under vintern då jag inte gärna kör i snö och is och hon inte längre har möjlighet att komma ut till mig. Som tur är så är min stallkompis riktigt duktig och hon brukar hjälpa mig en hel del, så jag har någon som regelbundet kan titta på mig när jag rider och så vet jag ju själv vad jag behöver jobba med...

Min kompis som ska rida Tingeling regelbundet är också superduktig och hjälpte mig mycket med Tingeling när jag köpte henne för tre år sedan och sen har hon inte suttit på henne på minst två år nu tror jag det är, så det ska bli väldigt spännande att höra vad hon tycker....
Förhoppningsvis är våra framsteg inte bara ett önsketänkande från min sida. :D

Fyndade fina Mias schabrak på Globen, och jag som den matchningsnörd jag är kunde inte stå emot att köpa dom med matchande lindor eftersom Mias är mitt favoritmärke...

2013-12-15-1109_52ad7ff2e087c33de8606647.jpg

2013-12-07-2059_52a37e0d9606ee460a41164b.jpg

Snyggt schabrak!

Kl

Kul med så mycket nya hästar i tråden! Så fina allihop! :)

Igår hämtade jag hem min häst och tycker det ska bli kul att komma igång igen!

kl

Kan ju tro att mina fötter har magneter på sig som drar till sig hästskor..

4964e2a8663f11e395440e03ec4cd5e5_8.jpg

Har fått högra lilltån krossad två gånger av min käre skimmel och nu var det tydligen vänsterfotens tur. Han skonade dock tårna denna gång och lät bli att spetsa mig med broddarna så det var ju snällt iallafall. Han tyckte att det var en bra idé att göra utfall mot boxgrannen när jag skulle ta på honom halstäcket idag.

Bilder från förra veckan, hemskt söt är han iallafall, trots att han gillar att ha sina hovar på mina fötter.

77cf351c61a811e3a49f12c4ee39cdfd_8.jpg

45f54e44618c11e3a1b20a5f90c653b9_8.jpg

Roligt med lite nya hästar att följa :)

Mily: Du är inte ensam med magnestiska fötter, fast tror hela jag är magnetisk, fick mig ett härligt blåmärke på vaden efter att Bullen fått fullständig panik och sprunigt över mig, det låg nämligen granris utan för stalldörren :banghead:

Itrilh: Riktigt läcker häst! :d

Idag har jag och Bullen varit på återbesök, det gick som förväntat, behandlad bägge hovlederna samt på de två ställen i ryggen där vi hittat förändringar.

Lyckades tigga till mig ryggbedövning som jag fick rida på, red såklart innan bedövningen med.
Veterinären trodde inte att det skulle bli så stor skillnad som det faktiskt blev, min magkänsla hade rätt i att det satt mycket där, till och med hovlederna såg bättre ut när vi bedövat ryggen
Fick även med mig en burk vetranquil hem efter att han nästan hoppat över veterinären :o

Kan dock tillägga att det inte ser så tokigt ut annars heller.

Bjussar på en film från när jag red här om dagen, dock med skrajsnöre på, vi hade julshow i stallet med barn springade överallt :p

http://www.youtube.com/watch?v=TdzcrpLFcq0&feature=youtu.be

På onsdag bjussar jag nog på lite film på ridskolans nya Grålla, får låna med mig henne på hoppträning :)

Åh stackare! Sådär såg min fot ut efter att jag skulle klippa min ponny. Hon är snäll att klippa men lite rädd om öronen och jag råkade komma lite nära vilket slutade med en blå fot och en bruten lilltå.

Nu är min grå installerad och idag tänkte jag tömköra lite :)

Mysigt att få hem pålle igen! :)

Och kul med så många nya i tråden! :D

KL
Har haft ute kiropraktorn till Beckis igen och hon lossade på bogarna igen.
Han var även överansträngd i muskulaturen i höger bakben. (Kommer inte ihåg exakt var då det var så mycket att ta in..)
Har iaf fått ett "massage-schema" och lite anvisningar hur han ska jobbas. Blir mycket skritt över bommar så han får lyfta både fram och bak.

Varje dag efter massagen så blir han som en unghäst när jag släpper ut honom igen. Kröker på nacken, skuttar, travar runt och gnäggar som en tok, så något ger det ju iaf.. ;)
Nu är bara frågan varför låsningen i bogen ständigt kommer tillbaka...
Nästa steg blir tydligen att be vet spruta muskulaturen om det inte är bättre vid hennes nästa besök.
Han ska ju kunna gå mer än två dagar utan att låsa sig...
(Jag får dock alltid lossat honom igen efter att ha masserat den nedre delen av halsmuskeln mot bringan av någon anledning..)

Pålle är iaf lycklig just nu. Alltid glad. Gnäggar och kommer alltid galopperandes. :love:

matpaus.jpg

Så glada ni är :D meeeeen jag har så svårt att förstå hur din har kunnat bli så vit :p Super fin är han i vilket fall :love:

*kl*

Vimsig som jag är vet jag inte om jag har skrivit i skimmeltråden innan.
Om jag inte har det så kör jag en kort presentation av min gråa herre.
Han är född 11 och är e: Warsteiner ue: Highlight
Ska bli en snygg dressyrhäst när han blir stor (om jag får bestämma ;) )

Jag har precis fått bäbis så än så länge har vi inte gjort så mycket.

1524830_412119238891301_137357344_n.jpg

1531931_412910925478799_928331057_n.jpg

902867_400137530089472_1957698937_o.jpg

Nej det är knappt så att jag förstår det heller men det är tur han är söt trots att han är väldigt vit nu :p

Han ser så klok och snäll ut din gråa. Ska bli spännande att se vad de blir av honom när han är lite mer klar. Skönt att ha en ung häst som inte mår dåligt av lite extra vila när du själv fått smått. Förstår att du längtar efter att få komma igång med honom. Han är jättesöt !

Har efter senaste träningen konstaterat att det är sjukt nyttigt att se sig själv på film. Shit vad mycket olater man lägger sig till med snabbt av att inte träna regelbundet. Han är laddad och är mer i luften än på backen bitvis. Jag är mest glad över att han tycker det är skoj att vara igång igen :D
Lite galopp från senaste träningen

God fortsättning!

Har ni haft en trevlig jul och nyårshelg? Jag har njutit av att vara ledig från jobbet och tillbringat en hel del tid i stallet - och har bestämt mig för att 2014 ska bli ett lika framgångsrikt år som 2013 blev! ;)

En kompis till mig har börjat hoppa Tingeling och oj vad de båda tycker att det är skoj även om Tingeling hoppar med skräckblandad förtjusning. Haha, hon suger tag i hindret som sjutton men sen precis innan så ser man hur hon tänker "oj, shit var det så här högt (haha, vi pratar 60-85 cm) och JAG ska hoppa?"
Men så behövs det bara att ryttaren bekräftar att hon ska över så hoppar hon. Haha!

Jag fick värma upp henne åt min kompis (som inte ridit på ett år sen hon tog bort sin häst) och då blev vi filmade och lite av vänstergaloppen fastnade - och tänk vad skoj det är att få se att känslan jag får på ryggen stämmer överens med hur trevligt det börjar bli nu. Finaste, bästa hästen!

Hoppas att ni andra haft en bättre start på detta nya år än vad vi har haft.

Här kommer troligen mitt sist inlägg i den här tråden.
I torsdags var jag och min fina inne på återbesök för hovlederna och ryggen, resultatet var att han såg sämre ut än han någonsin har gjort, ryggen som var oöm direkt efter behandlingen var åter öm och hovlederna, ja de har aldrig sett så illa ut tidigare inte ens när vi först åkte in och prognosen blev att han troligen inte ens kommer kunna gå i en hage utan att få ont och en ansök om en enkel biljett till de evigt gröna ängarna är skickad :cry:.

Fina Bullen <3

bullen_2014_151a_52d2cbb988e59d7b156cf0c5.jpg

Åh nej vad tråkigt, kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara :(
Han ser alltid så klok och snäll ut i blicken din fina.

kl

Här var det lite tomt!
Min vita (gula för tillfället) börjar komma igång lite mer nu, han är laddad till tusen men har skött sig jättefint, longerade lite idag och det var tydligen jätteroligt :D Har väldigt svårt att tro att han är 22 i år, han har mer krut i sig än alla andra pållar i stallet :p

Film:
http://instagram.com/p/kXL3_IH2Km/

962cc16c94c711e3a87812e1281b6b8f_8.jpg

Han är ju störtskön! Ser verkligen livsglad ut! Har en 23-åring här hemma som är likadan :)

Plutten och jag letar nu efter en medryttare eftersom jag inte hinner rida lika mycket som jag vill. Har fått en massa svar på min annons så nu håller vi tummarna för att det finns någon som passar herrn :)

Några bilder från detta året!
mobilbilder3048_zps602e5160.jpg

mobilbilder3211_zps933394b4.jpg

Jag har också helt missat detta!
Fy va tråkigt!! Finaste Bullen! :(
Stor kram till dig!!

Ni andra verkar vara i full gång med era pållar.
Jag har fortfarande inte fått igång min motivation till ridning med två jobb och simträning varje dag....
Just nu är Beckis hagprydnad och bortskämd med gos och massage istället! Som tur är verkar han inte bekymrad över detta faktum utan snarare gladare än någonsin.
Snart får han dessutom flytta över till en JÄTTEBOX när en annan i stallet flyttar. Han kommer nästan kunna galoppera där inne. ;)
Kul är också att han är superfräsch äntligen. Som jag har väntat på detta!
Kommer bli kul när jag väl får motivationen till att sätta igång honom.
Älskar samarbetet jag har med veterinär, kiropraktor och hovslagare just nu. Det har blivit hans räddning. :)

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 527
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 301
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar