Sasse
Trådstartare
Ramlade just över en jobbannons på en islandshästgård som kräver ”islandshästvana”. Som jag förstod annonsen räcker det inte med vanlig hästvana. Så min fråga är helt enkelt vad det är som skiljer sig så fantastiskt mycket att en vanlig hästvan person inte skulle platsa på en islandshästgård? Vad är det som är så speciellt med islandshästar att bara personer med erfarenhet för islandshästar borde söka jobbet?
Jag har ju hört en del om att islandshästar visst är speciella, men jag har aldrig förstått riktigt varför. Har själv ”jobbat” på en turridningsfirma med islandshästar och tycker inte själv att det är någon stor skillnad på islandshästar gentemot andra raser. Med andra ord är jag väldigt nyfiken på vad ni andra tycker, och era svar på vad en ”islandshästvan” person innebär.
Jag har ju hört en del om att islandshästar visst är speciella, men jag har aldrig förstått riktigt varför. Har själv ”jobbat” på en turridningsfirma med islandshästar och tycker inte själv att det är någon stor skillnad på islandshästar gentemot andra raser. Med andra ord är jag väldigt nyfiken på vad ni andra tycker, och era svar på vad en ”islandshästvan” person innebär.