Skär det sig?? *inredningsfråga*

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Sv: Skär det sig?? *inredningsfråga*

Ja nåt sånt vore nog fint! :laugh:
Det blir nog att söka fina tyger och sy själv! Ska inventera lite olika tygaffärer! :)

Ja gör det, jag tror att du får ett mycket varmare och mer ombonad känsla så en med det vita överkastet. Till sommaren kan du ju köra vitt överkast men med samma kuddar så är rummet en enhet i alla fall. Skitsnyggt tror jag!

Jag tycker det funkar utmärkt spec o du tar in andra detaljer som INTE är vinröda... bryter av lite...

Jag skulle satsa på gardin med längder i båda färger , och inslag av vitt.

Jag har själv svårt för att blanda färger som skär sig, men i mitt kök har jag nu olika nyanser av cerice, vinrött och babyrosa. Låter jättehemskt men om man mixar ihop det lagomt blir det snyggt.
Har fått en massa komplimanger sen jag bytte.

Ett vitt tyg med ett diskret mönster i gammelrosa vore fint, kanske med inslag av någon till färg för att bryta av. Sedan kan du ta upp den nya färgen i en lampa eller en pläd i fåtöljen (som är ljuvlig, btw).

sophia%20plad.jpg

designrummet.se

Senast ändrad av en moderator:

Testade att kasta ut det över sängen..
Detta är ett litet gästrum som tidigare varit förråd så det är inte så stort :D

Och ja... golvet ska bli vitt snart..

verkast006.jpg

Efter denna bilden så tycker jag fortfarande inte att det skär sig, men jag håller med om att det tar över lite och att det förmodligen blir snyggare med vitt överkast och färgade prydnadskuddar, som du tänkt nu. I alla fall om du vill framhäva stolen.

KL

När jag gick på konstskola så kallades det där ton i ton. Det var önskvärt eftersom om allt i komposition är i samma färg och nyans blir det för platt!
Jag skulle välja en brytfärg och sedan fortsätta utveckla rummet. Två färger och flera toner av de två i tex kuddar, krukor, nån tavla av ett tyg i harmoni som spänns upp på ram, gardiner och kanske vägg.

Det finns väl program att leka med tror jag där man tex kan välja väggfärg..

Har inhandlat ett nytt höstigt sammet-överkast till sängen. Har nu suttit och glott på kombinationen överkastet och fåtöljen (som står bredvid sängen) och kommer inte fram till om det skär sig eller ej?
Passar det ihop?
Överkastet är förutom att det är mörkare såklart även en nyans mer åt "plommonlila" typ..
Vad tycker ni???

verkast005-1.jpg

Jag tycker överkastet ser mer vinrött ut och enligt mig så funkar färgerna alldeles ypperligt. :D
Om du inte ska ha det så kan du skicka det till mig istället...;)

Så här ser min soffhörna i vardagsrummet ut färgmässigt, det går lite på samma tema som din fåtölj och överkast.

IMG_6726.jpg

Tyvärr så känns det lite (som det kanske var) "jag gick och köpte ett överkast som jag trodde matchade, men det gör det inte, men nu har jag köpt det så jag använder det ändå".

Väldigt fin fåtölj och fondvägg annars :)

Tyvärr så känns det lite (som det kanske var) "jag gick och köpte ett överkast som jag trodde matchade, men det gör det inte, men nu har jag köpt det så jag använder det ändå".

Nä jag har lämnat tillbaka det..

Såhär blev det istället (ska införskaffa lite roligare kuddar sen)

ostochkexkvll119.jpg

Den svarta kudden har lite struktur (syns dock ej på bilden, men den livar upp lite iaf):

shoppingpsyko-022_50092139.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Det skär sig inte, men den fina stolen "druknar" och försvinner. Den är fin och ska framhävas.

Men sen tror jag att det är för att rummet i sig är lite trist. Hela alltet behöver piffas till för att stolen och överkastet ska matcha resten av rummet. Det behöver bli mer mustigt rent generellt tycker jag!

Nu blev det ju skittråkigt och den snygga stolen ser klart ensam ut. Den ser udda ut och passar inte riktigt in nu, tycker jag. Nej, bättre kan du ;) :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 853
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar