Skär det sig?? *inredningsfråga*

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
R

Raderad medlem 68338

Har inhandlat ett nytt höstigt sammet-överkast till sängen. Har nu suttit och glott på kombinationen överkastet och fåtöljen (som står bredvid sängen) och kommer inte fram till om det skär sig eller ej?
Passar det ihop?
Överkastet är förutom att det är mörkare såklart även en nyans mer åt "plommonlila" typ..
Vad tycker ni???

verkast005-1.jpg

Sv: Skär det sig?? *inredningsfråga*

Jag tycker att det där funkar alldeles utmärkt! Jättefint med fondväggen till! Och skorna som hänger i fönstret ;)

På kortet tycker jag att det skär sig! Där är fotöljen lite för rosa för att kunna bära ett vinrött/lila överkast

MEN! Å andra sidan, de kommer ändå stå en liten bit ifrån varandra, och sammet har ju många olika nyanser beroende på ljus och var man tittar osv. Så med överkastet på plats så tror jag att det blir snyggt:)

Jag tycker inte att det skär sig eftersom nyanserna är "på samma sida av skalan" eller vad man ska säga. Hade varit fruktansvärt om det till exempel varit en röd som gick åt det tomatröda hållet men nu är det ju en varm vinröd och då är det helt okej :)

Jag tycker det skär sig.

Eg hade det inte varit så farligt om färgerna hade varit tvärtom eftersom det hade fått den fina stolen att poppa fram i rummet.

Spontant, ja. Överkastet ser ut att vara kallare till färgen, men det kan ju vara färgåtergivningen på kameran som spökar. Men som säng och fåtölj står en bit ifrån varandra kanske inte skillnaden blir lika tydlig?

Ja tänker ungefär så också..
Fan fan det är så sjukt svårt att hitta rätt nyans :crazy:
Har ett vitt överkast nu men tänkte att det vore kul med nåt med färg till hösten.. verkar lättare sagt än gjort... :grin:

Testade att kasta ut det över sängen..
Detta är ett litet gästrum som tidigare varit förråd så det är inte så stort :D

Och ja... golvet ska bli vitt snart..

verkast006.jpg

Kanske du kan ta igen lite av den varma vinröda färgen i prylar på väggarna?

Jaha där ser man en större bild. Tycker att det funkar jättebra tillsammans, fast stolen ser lite blek ut men det skär sig inte alls. Lampan i fönstret hoppas jag plockas bort, rosa till de varma mörka färgerna är bara så :eek:

Ja det är lite det jag känner att stolen blir så blek..
Haha lampan ska vara kvar, är inne i en roooosa period!! :angel: Men den kanske ska få stå i ett annat rum dock..

Svårt att hitta bara..
Har iaf bestämt mig för att detta gav för hårt intryck och tog över för mycket gentemot fåtöljen. Kanske fortsätter med mitt vita överkast och piffar upp med några mysiga gammelrosa kuddar istället..

Tänk om du skulle kunna få tag i några kuddar med lite olika nyanser av rosa/vinrött, som överkastet och stolen med vitt eller något sån, då skulle de binda ihop hela rummet och färgnyanserna. De ska nog helst inte vara enfärgade, då kanske du bara får ännu en nyans :D

Ja nåt sånt vore nog fint! :laugh:
Det blir nog att söka fina tyger och sy själv! Ska inventera lite olika tygaffärer! :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 853
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar