Skaffa hund...

Sv: Skaffa hund...

Papillon är en trevlig ras som är lätta att ha att göra med. De vill vara till lags, är intelligenta(väldigt kvicka i huvudet), lättlärda, sociala och aktiva små hundar.
Det är inte särkilt jobbig pälsvård. De har en päls som inte trasslar sig så lätt som en del andra långhåriga har. Men självklart är det mer jobb med den än en helt korthårig hunds.
Jag kan verkligen rekommendera rasen!
 
Sv: Skaffa hund...

dom papilloner jag har träffat har inte varit särskilt bra barnhundar. men jag kanske bara haft otur?
 
Sv: Skaffa hund...

Min syster har en papillon, så nja jag vet inte riktigt om det är min grej. Tycker att dom har för små kroppar att mysa med.

Dom känns inte helt 100 som barnhundar...enligt mig alltså.Men tack för förslaget.
 
Sv: Skaffa hund...

Beror nog väldigt mycket på uppfostran. Alla mina 4 har varit 100% barnsäkra. Den mesigaste vovven, som skriker INNAN hon gör illa sig, uthärdade vackert och tyst att bli sliten i örat av en bebis.;)
Det är ju som sagt en intelligent ras, som är sociala och förstår att barn är annorlunda.

Även alla de hundar som min uppfödare har är säkra på den fronten. Och min kompis två pappisar.

Min ena hund må inte ha respekt för alla människor. Men det yttrar sig bara i att hon går därifrån, till matte. Hon blir aldrig agressiv. Inte ens om ett barn fångat in henne för tvångsklappning.

Men som med de flesta dvärghundar är ju burhundar och lite läskig hundsyn en faktor. Så man bör nog kolla upp uppfödaren ordentligt. Kolla att hundarna inte lever i bur och att man även tar med temperament i beräkningen då man avlar.
Det glöms tyvärr bort ibland iom att dem är så små att problemen märks mindre.
Dock finns det en hel del bra uppfödare som är kända för stabila och mentalt friska hundar, och fysiskt så klart.
 
Sv: Skaffa hund...

ja, det är nog väldigt mycket så. att man köper en valfri hund av en ras som visar sig bli katastrof, och helt plötsligt är det rasens fel fast det är ägarens.

Min syster papillon är en liten galning som gärna är med över allt, en lätt och händig hund.


Det med att inte gilla samma ras; visst är det underbart? Att vi alla har olika smaker..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 920
Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 601
Senast: Lingon
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har länge funderat på att skaffa hund och väntat på rätt läge, vilket jag tror närmar sig. Jag har läst mig galen om de olika...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
16 798
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp