Vaddå utpressning eller snyftvariant? Om jag som hundägare inte är välkommen tillsammans med min hund och av någon anledning inte kan eller vill lämna bort min hund för att göra besöket så ser inte jag det som utpressning att jag meddelar att jag tyvärr inte kan göra besöket eftersom hunden inte kan följa med och jag kan inte lösa det på något annat sätt. Jag förväntar mig inte att personen ska säga att jag får ta med hunden för det, utan jag förväntar mig att jag inte gör besöket. Har jag någon form av skyldighet att besöka andra ändå?
Den som utövar utpressning är TS pappa som säger att TS inte är välkommen om TS skaffar en hund, TS har inte skrivit att hunden absolut ska med dit.
Som sagt, det är ju flera som skriver att dom skulle sluta hälsa på en sån person. Helt. Inte bara en gång. Sluta hålla kontakten, det får faktiskt pappan alt kattägaren göra hädanefter.
Jag tycker också det är konstigt att hon inte får komma ens utan hund, men att hunden inte får följa med tycker jag inte är ett dugg konstigt.