Skäckhingstar?

Leikna

Trådstartare
Tjena folket :rofl:!
Tänkte höra med er där ute... Ni som skall betäcka med skäckar... Vilka skäckar ska ni betäcka era ston med:D? Hörgull frá Stedja? Hringur frá Feti? Meitill? Min granne letar efter en skäck som ska betäcka hennes sto :p.

Sv: Skäckhingstar?

Men om man letar efter en specifik färg så kan man kika på islandshingstar.se, där har den färglista under fliken islandshingstar.

Men hur funkar det med Vidir när han ännu inte är godkänd? Han är ju skitsnygg (jag vill oxå ha föl från honom).

Jag hälsade på Hringur häromveckan, såg himla trevlig ut. Massa man!

Har ett super fint sto efter Háleggur från oskarslund, hon betäcktes med jorik från lönneberga gillar dem båda, tjaldur frá skullerup är annars läcker:D

Vidir ser ju jäkligt frän ut :love:!!! Någon som vet om han ska bedömas :D?

Va kul att Hringur verkar trevlig :). Jag och Agneta har faktiskt kollat in Hringur! Någon som vet något mer om honom? :rofl:

Vidir har en exteriörbedömning på Island. Kommer att totalbedömmas nästa år enligt en av ägarna. Hingstar får användas också i Sverige innan de har en tot. bedömning. Registreringen av fölet blir dock något lite dyrare, ca 2000 någonting om jag har förstått det rätt.

Hilmir-Snaer är en ny hingst här i sverige inte så känd men, Otroligt trevlig =) 5-gångare med 9 för pass och spirit. totl.8.21 =)

Kan tillägga att Vidir BARA lämnar skäckar, om nu någon skulle ha missat det:)

Den danska hingsten Kristall fra Sagastadir ligger mig väldigt varmt om hjärtat har betäckt Xflera med honom och det har alltid blivit jätte fina avkommer med toppen lynne och fina gångarter!

Ett av gårdens ston är på besök hos Ofsi från Åsen jusst nu:)

kan varmt rekomendera Vidir.. o till er som undrade.. han skall bedömmas nästa år pga att han har fått flera ston för betäckning i år. han är en av dom mest fantatiska hingstar jag har träffat , snällare häst får man baskemig leta efter!!!! han är så cool! står mitt bland sina ston och bara älskar att bli kliad på halsen, jag har inga problem att ta med barn in i hagen, skulle aldrig vara rädd att han skulle göra nåt!

han har ca 70 avkommor på island och vad jag vet är alla skäckar. så man väntar ju med spänning på vad som kommer nästa år! jag vill själv ha en efter honom men har tyvärr inget sto! öfrösker dock få katrin att betäcka ett av sina ston så jag kan köpa fölisen sen :D

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 342
Senast: moonstruck
·
Islandshäst Jag har ett 10 årigt sto efter Tyr vom Rappenhof. Snart ska hon skickas iväg på betäckning med en ung mycket lovande hingst efter...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 501
Senast: valvis
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 797
Senast: Görel
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 209
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar