Skäckhingstar?

Sv: Skäckhingstar?

Hej!
Va & hälsade på Hringur nu i söndags, han verkar verkligen vara en jättego häst! Lugn & trevlig...Sen att han bara ger skäckar gör ju inte saken sämre! :) Nu betäcker jag kanske inte mitt sto i år men kanske nästa.. I så fall blir det med Hringur hoppas jag!

Trevlig Midsommar!:rofl:
Mvh Alexandra

Senast ändrad av en moderator:

KL

Jag ska betäcka med en skäck! Ljóni frá Ketilsstöðum heter han och befinner sig på Island (vilket passar bra eftersom mitt sto befinner sog där också).

Alfur er kongen :)

Sier ikke nei takk til et slikt avkom
displayimage.php

Første avkom etter Alfur som gikk i 1 pr 4 år gammel.
Raudhetta fra Kommu, bildet er tatt nå i mai.

KL

Jag ska betäcka med en skäck! Ljóni frá Ketilsstöðum heter han och befinner sig på Island (vilket passar bra eftersom mitt sto befinner sog där också).

Her er bilde av Ljoni fra mai i fjor da han var 4. Flott hest!
displayimage.php

(uff, som jeg styrer med å få sitert og lagt innleggene riktig.. )

Tack för bilden!

Jag har bara sett bilden på honom i WF och så såg jag honom i vintras men inte riden utan bara stående i stallet (han var och simmade hos en fd granne till mig som driver en hästsimbassäng)

Álfasteinn är ju oxå riktigt fin :D! Visst står han i Norge:)? Och Álfur :love:!!! Har han någon hemsida:D?

Till er som söker hemsidor till diverse hingstar, jag kan tipsa om Google en jätte bra sökmotor. Hemsidor av den här kalibern anses som reklam och tas därför bort.

Boj/moderator

Álfasteinn är ju oxå riktigt fin :D! Visst står han i Norge:)? Och Álfur :love:!!! Har han någon hemsida:D?

Alfasteinn står vel i DK. Alfur er på Island -i hvertfall et par somre til, men kommer til Norge med tid og stunder :)
Alfur har ingen egen hjemmeside ennå, men det er vel under "produksjon".
Er et par sider det står litt-ligger bilder av han, men ser ikke ut til at man får lov å linke til de her? Er det noe ang Alfur du lurer på kan jeg hjelpe så godt jeg kan.

Jag tittar mest runt :). Jag äger tyvärr inget sto som jag kan betäcka med :/... Men jag vill ha några nya att googla på ;). Till Tine! Finns det några andra fina skäckar som står i Norge :)?

Jag tittar mest runt :). Jag äger tyvärr inget sto som jag kan betäcka med :/... Men jag vill ha några nya att googla på ;). Till Tine! Finns det några andra fina skäckar som står i Norge :)?

Hmm.. kommer ikke på så mange i farten, men du har jo feks Galdur fra Sauðárkróki, Baugur fra Vidinesi kommer vel til landet etter hvert (ikke helt sikker på når, men..) Smyrill fra Lian, Bjartur selvfølgelig..
Ligger oversikt over hingster på Norsk Islandshestforening sin hjemmeside :)

Jag har inte hunnit læsa hela tråden, men jag kan beætta att min skæck Skjøldur ær efter Gýrdir fra Arbakka. (har før mig det stavas så, ær så trøtt nu
mitt i natten på jobbet.) Skjøldur ær en kraftig kille men hans far ær lætt och smæcker. Han ær en cool kille som kan hanteras av barn, och det ær hans far också. Han ær fyrgångare.

Jórik från Lönneberga ser ju superfin ut!!! :D
Är det någon som sett honom live och kan berätta mer om honom? :D

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 342
Senast: moonstruck
·
Islandshäst Jag har ett 10 årigt sto efter Tyr vom Rappenhof. Snart ska hon skickas iväg på betäckning med en ung mycket lovande hingst efter...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 501
Senast: valvis
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 797
Senast: Görel
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 209
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar