Skäckhingstar?

Sv: Skäckhingstar?

KL

Jag är lite sugen på att låta Spyrna gå hos Ábóti på samma gård, innan jag plockar hem henne...:angel:

aboti8.jpg

aboti10.jpg

Han är e. Alfur frá Selfossi, u. förstaklassto e. Rodi frá Mula... 2 år nu

Bjartur er skimmelskäck,ja.
Fantastisk trevlig hingst og avkommene som er født så langt ser veldig fine ut.
Langbente,högställda,fine :)

Jeg har hatt en hoppe hos ham i år,som er kontatert derktig nå,ca en mnd på vei :bump:

Hoppen er Hetja fra Lian (Bilde tatt av Tine Johansen),(jeg vet hun er fet,men har kjempet i hele vinter for å få ned vekten hennes)

19769_425464735388_843335388_10801722_3993027_n.jpg

Sammen med Bjartur selv (Bilde tatt August 2009)

Bjarturbesk102.jpg

Så tror jeg det kan bli et fint føll:love:

Har to Álfuravkom selv,en svart/hvit hoppe f.09 og en gråblack hingst f.06 og liker Álfur enormt godt.
En hingst med et fantastisk lynne,utrolige gangarter og det fra naturens side og som gir videre sitt milde og herlige vesen til avkommene også.
har møtt en god del av dem siste året og alle har det der..."Álfurske" i sitt sätt at være på.
Trivelige,myke hester.

Å bruke Áboti hadde jeg ikke tenkt to ganger på.Lykke til med spennende føll :love:

Tjena folket :rofl:!
Tänkte höra med er där ute... Ni som skall betäcka med skäckar... Vilka skäckar ska ni betäcka era ston med:D? Hörgull frá Stedja? Hringur frá Feti? Meitill? Min granne letar efter en skäck som ska betäcka hennes sto :p.

Jag ska betäcka mitt skäcksto nästa säsong. Har kollat på Oliver fra Eyrarbakka, Hergeir fra þjótanda, Hringur fra Feti men just nu är jag inne på Tjaldur fra Skullerup! Jag vill ha ett skäckföl - helst 4gångare! Mitt sto är 5gångare så letar 4gångshingstar! :)

Oj, det var en gammal tråd såg jag nu. Min supertrevliga 09 är efter Oliver. Dock är han inte skäck själv. Men stor, snäll, lätthanterlig, positiv, mycket man och pannlugg. Likaså de halvsyskon jag träffat.
Oliver själv tycker jag också om. :)

Finns ju även Hörgull på samma ställe.
Sokki fra Bakkakotti (med reservation för stavning) tycker jag är en väldigt trevlig hingst. :)
Lycka till med ditt hingstletande.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 342
Senast: moonstruck
·
Islandshäst Jag har ett 10 årigt sto efter Tyr vom Rappenhof. Snart ska hon skickas iväg på betäckning med en ung mycket lovande hingst efter...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 501
Senast: valvis
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 797
Senast: Görel
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 209
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar