Skäckhingstar?

Sv: Skäckhingstar?

Jag tycker han ser superfräck ut! Kan någon som sett honom live berätta lite om hans gångarter? :D

Jórik har fina gångarter med en grym pass.
Har inte sett honom på ett par tre år nu, tror att han varit skadad.

Kan tipsa om en bukskäck, Vidir frá Saefelli.
riktigt flott, som förstås bara ger skäckar.

JAg visste inte Vidar är ren bukskäck ??
Däremot kan det hända han har både tobiano anlaget och buskskäckanlaget men han ser dock inte ut en som en ren bukskäck i mina ögon......

Att han är homozygot vet jag men bara för skäckanlaget.....jag tror inte det är utrönt vilket skäckanlag det är tal om eller....?

vet inte om ni har nämnt boogatyr från rooslunda?

Det är iaf en mkt trevlig 1klass hingst här nere i skåne=)

Jorik har stått hos oss en tid när han har varit skadad.
Fantastiskt fin hingst med trevligt lynne. Lätt att hantera fast han har stått i liten sjukpaddock. Mkt väluppfostrad och himla go :love:

Ska börja inridningen av mitt "Bogatyr-barn" nu i höst. Ska bli riktigt spännande då hon visar en mycket vacker trav med både längd i steget och bra påskjut bakifrån. Blir tölten i samma klass så blir hon garanterat kvar i min ägo:love:

Bogatyr ser oxå frän ut!!

Jag gillar Vidir jättemycket, men det enda som jag blir liite osäker på där är att jag inte sett honom ridas... Är det någon som sett honom live och kan berätta mer om hans gångarter? :D

Tjena folket :rofl:!
Tänkte höra med er där ute... Ni som skall betäcka med skäckar... Vilka skäckar ska ni betäcka era ston med:D? Hörgull frá Stedja? Hringur frá Feti? Meitill? Min granne letar efter en skäck som ska betäcka hennes sto :p.

Jeg har brukt Hringur. Er veldig fornøyd forløbig. Hun er kun 5 månder gamel. Veldig rolig og kald dame dette her altså :D

photo.php

Jórik har fina gångarter med en grym pass.
Har inte sett honom på ett par tre år nu, tror att han varit skadad.

Någon som vet vad han fick för skada och hur? och om han blir helt återställd?

jorik.jpg

jag såg jorik irl under vm 2007 då han gick passen....jättefin och väldigt hög är han.
han är verkligen reslig och högställd.
verkar vara himla snäll med och ja av nyare modell så att säga.
Jorik är ju efter Mökkur med och han vet vi ju alla vem det är.

Har ridit en av hans avkommor
27415082.jpg

Helt underbart sto, pigg, väldigt lättriden och har lätt för sig, sammarbetsvillig och härlig trav framförallt.
smidig och lättlärd, lätt för att bära sig korrekt och bra byggd.
på bilden är hon lite tjock men annars har hon en lätt modell och en bra exteriör tycker jag.

Jag äger hennes hittils enda avkomma, min 3åringa hingst Glampi:love:
31439109.jpg

Denna snygga godkända hingst Fridur från Lönneberga är efter Jorik
ston_fritte_205.jpg

sen ska jag fråga om bjartur som visades tidigare i tråden, vad är det för färg han har egentligen? förutom skäck då...

Kan tipsa om en bukskäck, Vidir frá Saefelli.
riktigt flott, som förstås bara ger skäckar.

Vet du ens vad en bukskäck är?
Vidir är homozygot skäck, inte bukskäck.
Vet inte om han bär på bukskäckanlaget, har inte sett några avkommor som visar det. Men någon annan kanske vet?

Som jag har förstått det så skadade han ett bakknä, under en fribetäckning, och skadan har tagit väldigt lång tid på sig att läka.
Senaste jag har hört så har han stått på rehab en tid och har nu satts igång.
Men ägaren är väldigt försiktig och noggrann med att han ska få den tid han behöver för att bli frisk så...

31467980.jpg

Här är han någongång under 09 när han stod hos oss.
Lika skitig som alla andra :p

sen ska jag fråga om bjartur som visades tidigare i tråden, vad är det för färg han har egentligen? förutom skäck då...

Jag tror han är skimmelskäck men vilken fräg han är född med vet jag inte, brun kanske av färgen på skimlingen att dömma ??
Men någon annan vet säkert bättre.....:)

Jag tror han är skimmelskäck men vilken fräg han är född med vet jag inte, brun kanske av färgen på skimlingen att dömma ??
Men någon annan vet säkert bättre.....:)

Ja jag misstänker med att han är skimmelskäck försökte hitta vad han är för färg på nätet men det står fasiken ingenstans.

det ser ut som att han är född musblack faktiskt, alltså musblackskäck för han har ål vad jag kan se.
Men han skimmrar i brunt med kan vara avskimmlingen som luras annars har han något brunt i sig från början.

men tycker precis det ser ut som avskimling annars hade han ju inte varit så ljus/tappar färgen.

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 342
Senast: moonstruck
·
Islandshäst Jag har ett 10 årigt sto efter Tyr vom Rappenhof. Snart ska hon skickas iväg på betäckning med en ung mycket lovande hingst efter...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 501
Senast: valvis
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 797
Senast: Görel
·
Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 209
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar