Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
amkm skrev:Ja,fast skillnaden är att jag inte har problem med att hunden lämnas 8 timmar/dag..
Jag anser att det hänger på vad man gör övrig tid med hunden.
En hund som har sällskap en hel dag men inte får göra annat än en kort koppelpromenad 3 ggr/dag är definitivt inte lyckligare än en hund som får vara hemma 8 timmar/dag och blir aktiverad hela kvällen istället..
martha skrev:det är många som gör så...men trots det så är dom ju "ensamma" iallafall och ingen som aktiverar dom...
jag sulle heller inte rekommendera en hund att vara ensam för länge, men jag blir dom Dorro trött på alla expertutlåtande ifall nån skulle vilja skaffa sig en hund och ställer en fråga...
Jag har aldrig sett att nån skulle kunna vara hjälpsam och förklara hyggligt. Det var samma med mig o min hundmat...för att jag gav Coops så blev jag ju till hälften idiotförklarad
martha skrev:VET du hur mycket en hund aktiverar sig själv?? i en flock vill säga...nästan INGENTING...dessutom finns det MASSOR av hundar som är "ensamma" på kväller o nätter...hundar som inte får sova hos husse o matte, och vad är det för skillnad om hunden är "ensam" när hela familjen sover????? DÅ är det ju ingen som aktiverar den....stacars stackars hundar
amkm skrev:Men,då till en sak,var någonstans,står det att en hund mår dåligt att vara ensam 8 timmar/dygn?
Finns det någon forskning på det?
För det skulle jag jättegärna vilja se..
GaurdianAngel skrev:Det står i samtliga att man inte bör lämna sin hund ensam hemma mer än 4-5 h/dag. På många sidor står det att det klassas som djurplågeri att lämna sin hund ensam längre. Jag håller med fullständigt. En hund är och kommer alltid att vara flockdjur, de vill vara med sin flock för att må bra.
Man kan ju tro att det är människoungar
filiduttan skrev:Jag undrar också varför inte folk låter hundarna sova i samma rum om natten? Mysigaste som finns är ju att ligga och lyssna på vovvar som snarkar
GaurdianAngel skrev:Det som hade varit intressant att veta är HUR alla som lämnar sina hundar hemma 8-9 h/dag kan veta att deras hundar sover sig igenom dagen? Antar att alla har videofilmat sina hundar 9h i sträck i några dagar.
Sen skulle det vara kul att veta hur ni aktiverar Era hundar, i som någon skrev 4-5 h, efter arbetsdagens slut? En normalarbetande person slutar jobba kl 17.00 ,är hemma låt säga 18.00 och ska då mellan 18 och 22 aktivera sin hund. När hinns matlagning, städning, räkningar och annat med?
Sen är det några som inte låter deras hundar sova i samma rum. Det innebär att hunden i bästa fall får 6 h/dag tillsammans med sin flock. Har väldigt svårt att se att dessa hundar mår bra, men det är klart det är ju bara vad jag tycker. :smirk: