Ska flytta mina hästar

Tagliabue

Trådstartare
Efter mycket velande sedan sensommaren har jag nu bestämt mig för att flytta mina 2 hästar. Detta tar emot enormt mycket då jag i grund och botten trivs bra i det stall vi står i nu, men det finns även mkt nackdelar som gör att jag inte vill stå kvar.

Ska få hysa in mina 2 hästar hos min fd arbetsgivare, djuren kommer då stå i uteboxar vilket ska bli spännande att pröva både för mig och mina djur.

Det jag är mest nervös för är om jag verkligen tar rätt beslut, kommer jag verkligen trivas? Hur kommer hästarna trivas? Hur kommer allt fungera?

Men som de känns just nu kan det inte bli sämre, hästarna äter 10 min innan de går ut på morgon, tas in olika tider allihopa och kvällsfodras alla olika tider ..

Mina hästar blir oroliga för att dom får gå in senare än de andra, och de andras hästar blir oroliga när mina får kvällsfoder. Verkligen inte bra hur de än är för någon .. även träningsmöjligheterna kommer vara bättre för oss på det nya stället och jag hoppas min starthäst kan varva ner mentalt genom ett stallbyte samt till utebox.

Har även suttit och vägt för och nackdelar mot varandra i båda stallen och fördelarna var dubbelt upp i de nya stallet och ungefär lika mkt för och nackdelar i det gamla ..

Detta inlägg var mest bara för mig att mentalt rensa tankarna lite och ventilera ;)

Sv: Ska flytta mina hästar

de rutiner du beskriver på stället du flyttar från, låter helt absurda hur häst hälso synpunkt.

För mig hade valet varit enkelt och jag hade inte funderat i den aspekten: flyttar du till ett stall med fasta rutiner och schysst hantering i fråga om in och utsläpp och fodringar för hästarna, så kan du knappast behöva tvivla om att stället du flyttar från skulle vara bättre.... det låter galet som sagt!

Sv: Ska flytta mina hästar

Jag instämmer med Mackan. Du beskriver att dina hästar blir stressade och oroliga av saker som i stallet är rutin (fodring på olika tider etc). I mina ögon är det ett gott skäl att flytta.

Det är alltid nervöst att ta beslut som känns stora i vardagen. Man vet aldrig, med säkerhet, hur det kommer att gå/bli. Man får gå på magkänslan, helt enkelt, och fungerar det inte så får man ta tag i det (t.ex. genom att flytta till ett annat stall). Det kommer att ordna sig, det blir bra ska du se.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Myzan87
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
661
Senast: seahawk
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 758
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 842
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar