Sv: Sjukt bebissjuk!
taget ur dagens verklighet.. *S*
Mammas terrorist somnade igår kväll efter en timmes jollrande, kasta nappen på golvet, skrika hysteriskt, dra i gardinen, hoppa i sängen osv osv, läggtid klockan 1930. Sov gott till klockan 0215, sedan vaknade han snabbt och ordentligt. Pigg och lekfull (!?!) och vägrade somna om. 0300 tog jag "sista hjälpen" och gjorde välling och gav alvedon och nässpray. 0333 (jo då, jag kikade på klockan precis så) löft jag över honom till min säng eftersom han fortfarande låg och jämrade sig och inte fick någon ro (läs: var tillräckligt högljudd för att väcka alla i vårt lilla hus).
Runt 0430 somnade terroristen om på min arm, efter att ha snurrat femtioelva varv runt som en propeller och sparkat mig i magen, dragit mig i håret, givit mig diverse smällar i ansiktet.
0640 vaknade han igen och började direkt dra i sladden till sänglampan och knacka på sängramen så det "klongkade" rejält.
Världens snällaste och tröttaste mamma lagar mannagrynsgröt i micron som givetvis kokar över, elaka bebis äter två teskedar och vägrar äta mer utan försöker istället klättra upp från stolen och upp på bordet. Bryter ihop när jag lyfter ner honom på golvet.
0830 (!!?) gör bebis första praktvurpan för dagen, med napp i munnen (som han vanligtvis inte får ha i munnen när han leker, men idag är mamma trött på att höra gnället), och han klotar i med nyllet först och nappen slår hål ovanför hakan och det sprutar blod.
0845 lägger jag jättetrött bebis i sängen, bebis vägrar somna. Efter en timmes gråt, skrik, hysteriskt jättevrål, ger mamma upp och tar upp bebis.
1000 leker bebis utan blöja glatt med vovve på golvet, inte ett endaste dugg trött. Kissar på golvet när blöjan åker av "för att vädra lite" och leker i kisspölen. Blöta spår leder till bebis som leker "kull" bakom skötbordet.
1100 bryter mamma ihop, ringer mormor och ber om hjälp "innan jag slänger ut den här jävla skitungen till vildsvinen". Mormor kommer och tar en promenad med bebis och vovve, medan mamma åker till apoteket och Ica.
1230 äter lunch tillsammans, glad och go. Mammas älskling.
1330 skittrött, elak, vidrig bebis är onöjd med allt. Mamma lägger i sängen, bebis vägrar somna.
1410 snarkar bebis gott i sin säng...
... 1425 sover förhoppningsvis jag i sängen intill...
Såå.. är du fortfarande sugen på bebis?! För jag antar att dina mönsterbarn sover sött hela nätterna, alltid har ett leende på läpparna och säger "ja mor" till allt?
PS! Ja, valpar är betydligt enklare att ha att göra med än små barn.. :S