Jag var lite sån som barn. Nu är jag född på åttiotalet och saker och ting var givetvis annorlunda då. Gick hos dagmamma några månader, sen föddes min lillebror och jag var hemma i ett och ett halvt år. Mamma jobbade i vården och pappa skift, så vi var hemma mycket även efter att mamma slutat vara mammaledig. Fanns inga barn nära oss, och närmaste "barn" i omgivningen var min moster som var tonåring då. Vi lekte enbart med varandra och jag träffade egentligen inte andra jämngamla barn förrän jag började lekis/nollan/sexårs/vad det nu heter nu för tiden. Hade JÄTTESVÅRT för såna jag inte kände väl och stora grupper var döden. Att bli tvingad i det läget hade bara låst det ännu mer för mig.
Hade helt normala vänskapsrelationer sen fram till högstadiet. Gick i en klass där alla blev "vuxna" över en natt och jag var nog ganska barnslig och omogen, så åttan-nian var ingen hit. Gymnasiet var dock bra. Föredrar än idag små grupper, hellre "riktigt vuxna" än jämngamla och killar framför tjejer. Och att vara ensam ganska mycket.
Hade helt normala vänskapsrelationer sen fram till högstadiet. Gick i en klass där alla blev "vuxna" över en natt och jag var nog ganska barnslig och omogen, så åttan-nian var ingen hit. Gymnasiet var dock bra. Föredrar än idag små grupper, hellre "riktigt vuxna" än jämngamla och killar framför tjejer. Och att vara ensam ganska mycket.