Sofie_B
Trådstartare
Om jag hade känt så som du känner inför försäljning av häst hade jag valt att lämna ut den på foder först för att se att det verkligen var det här jag ville göra.
Jag tappade intresset för ett par år sedan och valde att lämna iväg min häst på foder, funkade hur bra som helst och hon hamnade hos en fantastisk tjej! Vi skrev ett ordentligt kontrakt gällande både häst och utrustning. Under året velade jag lite fram och tillbaka hur jag skulle göra men när det där avtalade året hade gått ville jag absolut ha tillbaka hästen. Jag är så oerhört glad över att jag inte sålde henne direkt. Fodervärden med familj hade i sin tur fått uppleva hur det var att ha häst på heltid och valde att köpa en egen häst
Nu ska jag ha barn om några veckor, hästen är släppt på lösdrift och har en jättegullig tjej som rider och tar hand om henne. Även denna gången funderade jag på att lämna iväg hästen på foder men nu löste det sig fint på hemmaplan.
Ja.. Men jag vet att när han väl har åkt så kommer jag att känna att det är rätt beslut. Jag har haft många hästar, inga hästar, en häst osv osv genom livet och jag vet vad jag får respektive vad jag ger upp. Jag vet att jag inte kommer att ångra mig. Sen skulle det nog vara lättare att först skicka iväg honom på foder för att inte göra själva separationen så permanent och sen sälja honom någon månad senare, men vem gör så? Det skulle ju bara vara av rent egoistiska skäl. Nä, för min del är det nog bäst att bara rycka plåstret och låta det göra ont precis som vissa här inne är inne på. Men jätteskönt att det blev bra för er!