Sv: Sjukskriven under föräldraledighet?
Tyvärr så har jag många års erfarenhet av FK och hur de tänker så det är därför jag hoppas på att få ett möte med en handläggare som kan svara på frågor och hjälpa oss göra rätt från början. De är dock rätt motsträviga och beter sig lite som om det vore en rejäl orimlighet.
Jag har rätt till LSS-insatser så jag tänkte börja i den ändan med att få hjälp med att reda ut reglerna och hur vi ska göra. Tyvärr har jag noll och inget förtroende för kommunens personliga ombud som redan en gång tidigare ställt till det rejält för mig med just FK.
Jag förstår det och jag var otydlig. Jag vill bara att du ska veta försäkringskassans inställning så att du inte står utan den ersättning som du behöver och egentligen har rätt till. Precis som någon annan har skrivit så kan du ha rätt till hjälp med att ta hand om ditt barn. Jag har flera personer ifrån hemtjänsten som kommer hem till mig som har berättat att de under perioder har arbetat i barnfamiljer där någon av föräldrarna har varit sjuk och då hjälpt dem att ta hand om barnet/barnen och hemmet. Det kanske kan vara värt att kolla upp? Det kostar visserligen en slant med hemtjänst men du kan då också ha rätt till handikappersättning ifrån försäkringskassan och då tar den ersättningen ofta hela summan som hemtjänsten kostar.
Tyvärr så har jag många års erfarenhet av FK och hur de tänker så det är därför jag hoppas på att få ett möte med en handläggare som kan svara på frågor och hjälpa oss göra rätt från början. De är dock rätt motsträviga och beter sig lite som om det vore en rejäl orimlighet.
Jag har rätt till LSS-insatser så jag tänkte börja i den ändan med att få hjälp med att reda ut reglerna och hur vi ska göra. Tyvärr har jag noll och inget förtroende för kommunens personliga ombud som redan en gång tidigare ställt till det rejält för mig med just FK.