Självständig fölunge..

mag

Trådstartare
Har en 4-veckors hingstunge som är svår att få tag i ute i hagen. Han är gosig och framåt men följer just inte sin mamma. Helt hopplöst när vi ibland måste ta in. Får jag inte på han grimman så kommer han helt enkelt inte med, och det är inte alltid jag får på han den. Vill helst inte att han ska ha grimma på sig i hagen med risk för att han kan fastna osv.
Mamman hjälper inte heller till något vidare utan är helt trygg med att han gör sin rundor på egen hand. Hur sjutton ska jag gå vidare. Får vi bara på grimman är han så go och går att binda och lyfta hovar utan problem... Men som sagt svår att få tag i.

Sv: Självständig fölunge..

ger ni godis varje gång han kommer fram till honom så borde han lära sig att det är roligt att komma till dig. annars så kanske du kan testa att leka lite med honom^_^ följa och vända och få lite godis och beröm då han kommer fram till dig.

Ja kanske jag ska börja locka med nått gott. Men han kommer till oss men bara när det passar han..och det kan ta vääääldigt lång tid. Ikväll ville jag ta in eftersom det regnat hela dagen och ska fortsätta inatt. Men efter att ha lockat och försökt i nästan 1 timme struntade vi i det och åkte hem. Tillbaks efter 1 timme och då fick vi lägga på grimman direkt...

har ni testat att ta ut alla hästarna och gå iväg med mamman och mysa med henne en bit bort? då måste ju fölet känna sig ensamt och följa efter.

Jag antar att det finns fler hästar i hagen och då finner han ingen anledning att lämna dem kan jag tänka. Vår tyckte också att det var mycket roligare att leka med storasyster och de andra tanterna. Mamma fungerade bara som matförråd.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 778
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 144
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 879
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar