Självscanning i matbutik

Självscannar du dina varor i matbutik

• Antal omröstningsdeltagare
    210

Lampan

Trådstartare
Jag har nu äntligen efter lång tid tagit mig för att registrerar mitt kort och självscanna mina varor på ICA
Tredje gången jag handlade gjordes en koll om jag gjort rätt.
Jag tycker det är supersmidigt och undrar nu varför jag inte börjat tidigare... :idea: :confused:

Jag tycker att många som handlar använder sig inte av självscanning, det verkar inte särskilt vanligt och jag undrar lite varför?

Ni som väljer att scanna och ni som väljer att inte scanna får gärna motiverar varför

Självscannar alltid om jag handlar där det går. Tycker nuförtiden att det är skitjobbigt när jag behöver stå i vanliga kassan, lyckas alltid hamna bakom nån som ska tjafsa som att hen inte fick 1 kr i rabatt som hen skulle vid handlingen för tre veckor sedan.

Självscannar alltid om jag handlar där det går. Tycker nuförtiden att det är skitjobbigt när jag behöver stå i vanliga kassan, lyckas alltid hamna bakom nån som ska tjafsa som att hen inte fick 1 kr i rabatt som hen skulle vid handlingen för tre veckor sedan.
Ja, jag tänkte på det idag också, hur skönt det är att slippa stå i kö, där framförvarande har ett berg i sin vagn...

Undrar vad det är som tar emot att börja scanna, det har ju gått många år och jag har börjat först nu i höst....efter påtryckning av @tornblomma (tror jag det va i något inlägg) så fick jag tummen ur....

Undrar vad det är som tar emot att börja scanna, det har ju gått många år och jag har börjat först nu i höst....efter påtryckning av @tornblomma (tror jag det va i något inlägg) så fick jag tummen ur....

Jag hade en uppfattning om att det var krångligt att självscanna och jag var rädd att jag skulle råka missa nån vara och att det skulle bli fel på nåt sätt. I början kontrollräknade jag alla varorna men jag har släppt det nu, än så länge har det aldrig blivit fel i alla fall.

Jag scannar/självutcheckar/snabbutcheckar när jag kan för det går snabbare :)

När vi storhandlar blir det oftast via manuell kassa.

VI har scannat i flera år. MYCKET smidigare och jag upplever det som om nästan alla gör det, i alla fall på coop forum. :p

Scannar självklart. :)
Har gjort sen det blev möjligt för ca tio år sen.
Kan inte tänka mej att ställa mej i kö.
Min mamma vägrade först men efter jag visat så kan hon inne heller förstå varför folk står i kö. :D

Jag självscannar på Coop men ibland stämmer inte vikten på varan så jag måste kalla på hjälp (det är en våg där man lägger varan efter man scannat så känner den att vikten stämmer med varans vikt). Har aldrig blivit kontrollerad, förutom när jag köpt nässpray för då måste de kolla så man är 18 år för då piper självscanningskassan och det står "ålderskontroll" eller nåt.
Så om jag köper apoteksvaror eller varor med fel vikt så går jag genom vanliga kassan så slipper de komma och kolla min ålder+jag slipper vänta på personal som ska kolla åldern.

Jag är så glömsk så det vågar jag inte
Jag vet det är lätt att klanta till det...
Första gången hittade jag ingen honungsmelon på vågen, så jag tog en dyrare melon istället.
I kassan så sa jag att jag inte hittade någon honungsmelon och därför scannade en annan. Kassörskan ville hjälpa till, hon tittade i listan och sa - jag hittar ingen melon alls...:o
Så pinsamt...jag trodde hon skulle kolla igenom båda kassarna efter det, men det gjorde hon inte...

Tredje gången plingade det till i apparaten, då va det dags för första kollen...jag köper mycket frukt och grönt, så lite nervös va jag.

Jag scannar på Willys och CityGross. Det är de butiker som har självscanning i min kommun. När jag bodde på förra stället scannade jag på Ica Maxi som var vår huvudbutik då.
Har scannat i fem år. Innan dess handlade jag enbart i butiker utan självscanning.

Uj. Länge. Ungarna var små när jag började (de ville köra "pistolen" :D), så måste vara drygt tio år sedan i alla fall.
Åh nej, så länge...?
Vad har det varit för fel på mig...I 10 år ! Har jag stått i kö...!
Förstår inte varför jag inte har börjat tidigare, jag gillar nya prylar och grejer ju...:angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 115
Senast: soom
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 574
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 085
Senast: alazzi
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 819
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama